Lathund för Bridgemate på klubbar

Svenska Bridgeförbundet har tagit fram en lathund för Bridgemate på klubbar. Den är riktad till en målgrupp som vill att det ska fungera utan att behöva lära sig alltför mycket teknik. Nedan ser du inledningen.

Läs hela kursen, som du också hittar via gröna menyalternativet TÄVLING > Ruter > Bridgemate.


Väldigt många klubbar använder Bridgemate. Det börjar bli lika självklart att använda Bridgemate som att använda budlådor.

Tyvärr är det tidskrävande och komplicerat att få igång Bridgemate och sedan få det att fungera som avsett tillsammans med Ruter. Denna genomgång hjälper dig med de nödvändiga stegen.

Tanken är att varje sida beskriver ett avgränsat moment. Det gör att du kan fokusera på en sak i taget innan du går vidare till nästa.

Lycka till. Det kommer att fungera.


<< Föregående   |   Nästa >>

  1. Packa upp lådan och kom igång
  2. Hämta Bridgemate-programmet
  3. Koppla in servern i din dator
  4. Starta Bridgemate-programmet
  5. Byt språk till svenska
  6. Hämta firmware till servern och terminalerna
  7. Programmera servern
  8. Programmera terminalerna
  9. Ställ in bordsnummer
  10. Aktivera kodlås på terminalerna
  11. Grundinställningar i Ruter
  12. … Mata in utspel?
  13. … Mata in medlemsnummer och visa namn?
  14. … Visa brickresultat från andra bord efter spelad bricka?
  15. … Visa nästa bordsplacering i slutet av ronden?
  16. Starta tävling och använd Bridgemate direkt efter Stäng förberedelser
  17. Nu kan du börja använda terminalerna
  18. Tryck på OK om ingenting händer
  19. Mata in medlemsnummer
  20. Mata in kontrakt och resultat
  21. Tryck på GODKÄN för att godkänna inmatningen
  22. Tryck på ROND för att se rondens resultat
  23. ROND-knapp i stället för GODKÄN-knapp
  24. Specialfall
  25. Ta bort felaktiga resultat
  26. Mata in domslut
  27. Importera namn i Ruter
  28. Importera resultat i Ruter
  29. Ändra resultat i Ruter