1. Packa upp lådan och kom igång

<< Föregående   |   Nästa >>

Det finns inga genvägar. Mycket ska göras, och det är många detaljer. Räkna med att det tar 4-5 timmar om du inte har gjort det tidigare och inte är så händig med datorer.

Denna genomgång täcker endast Bridgemate II. Om du har köpt gamla Bridgemate Pro får du kontakta säljaren. Mycket är dock gemensamt, så du kan utan större problem fortsätta med denna genomgång.

Packa upp lådan

Du ska ha fått en Bridgemate-server och ett antal Bridgemate II-terminaler.

Kärt barn har många namn. Dosor, terminaler, maskiner, osv. Vi använder ”terminaler” för att referera till Bridgemate II som placeras på bordet.

Du bör ha fått batterier med samtliga terminaler. Antingen sitter de i vid leverans eller så får du sätta i dem. Batteriluckan hittar du på baksidan.

Testa alla terminaler genom att trycka på OK-knappen (längst ned till höger). Det slår på terminalen. Efter 20-30 sekunder stängs den av igen.

Installera program och programmera bordsnummer

Först kommer ett antal sidor som hjälper dig att hämta, installera och starta Bridgemate-programmet, koppla in Bridgemate-servern, ändra språk, programmera bordsnummer, och mycket mer.

Använd Ruter och Bridgemate

Därefter följer ett sidor som beskriver ett antal inställningar som bör göras i Ruter samt de handgrepp som krävs för att starta en tävling och få igång Bridgemate.

Använd terminalerna

Sist följer det allmänna handhavandet av terminalerna. Utöver vilka knappar du ska trycka på är det skrivet ur ett praktiskt perspektiv där de vanliga frågorna och falluckorna besvaras respektive poängteras.


<< Föregående   |   Nästa >>

  1. Packa upp lådan och kom igång
  2. Hämta Bridgemate-programmet
  3. Koppla in servern i din dator
  4. Starta Bridgemate-programmet
  5. Byt språk till svenska
  6. Hämta firmware till servern och terminalerna
  7. Programmera servern
  8. Programmera terminalerna
  9. Ställ in bordsnummer
  10. Aktivera kodlås på terminalerna
  11. Grundinställningar i Ruter
  12. … Mata in utspel?
  13. … Mata in medlemsnummer och visa namn?
  14. … Visa brickresultat från andra bord efter spelad bricka?
  15. … Visa nästa bordsplacering i slutet av ronden?
  16. Starta tävling och använd Bridgemate direkt efter Stäng förberedelser
  17. Nu kan du börja använda terminalerna
  18. Tryck på OK om ingenting händer
  19. Mata in medlemsnummer
  20. Mata in kontrakt och resultat
  21. Tryck på GODKÄN för att godkänna inmatningen
  22. Tryck på ROND för att se rondens resultat
  23. ROND-knapp i stället för GODKÄN-knapp
  24. Specialfall
  25. Ta bort felaktiga resultat
  26. Mata in domslut
  27. Importera namn i Ruter
  28. Importera resultat i Ruter
  29. Ändra resultat i Ruter