16. Starta tävling och använd Bridgemate direkt efter Stäng förberedelser

<< Föregående   |   Nästa >>

Denna genomgång förutsätter att du är van vid att hantera Ruter. Starta tävlingen, beta av de inledande stegen, fortsätt till Stäng förberedelser, och gå till steget efter att du väljer flyttschema.

Ett av alternativen är Använd Bridgemate. Om du väljer det alternativet får du full automatik i att skapa Bridgemate-databasen. Du kan också välja bland några alternativ för att automatiskt markera ett blindpar innan databasen skapas.

Om du inte använder det alternativet, eller vill markera blindpar automatiskt, startar du Bridgemate via Tävlingsmeny > Bridgemate > Skapa databas.

Om allt har gått som planerat och servern är korrekt ansluten till din PC ska nu Bridgemate-programmet öppnas och du ska se en lista över de bord som har skickats till servern. Det ska även stå Ansluten i övre vänstra hörnet.


<< Föregående   |   Nästa >>

  1. Packa upp lådan och kom igång
  2. Hämta Bridgemate-programmet
  3. Koppla in servern i din dator
  4. Starta Bridgemate-programmet
  5. Byt språk till svenska
  6. Hämta firmware till servern och terminalerna
  7. Programmera servern
  8. Programmera terminalerna
  9. Ställ in bordsnummer
  10. Aktivera kodlås på terminalerna
  11. Grundinställningar i Ruter
  12. … Mata in utspel?
  13. … Mata in medlemsnummer och visa namn?
  14. … Visa brickresultat från andra bord efter spelad bricka?
  15. … Visa nästa bordsplacering i slutet av ronden?
  16. Starta tävling och använd Bridgemate direkt efter Stäng förberedelser
  17. Nu kan du börja använda terminalerna
  18. Tryck på OK om ingenting händer
  19. Mata in medlemsnummer
  20. Mata in kontrakt och resultat
  21. Tryck på GODKÄN för att godkänna inmatningen
  22. Tryck på ROND för att se rondens resultat
  23. ROND-knapp i stället för GODKÄN-knapp
  24. Specialfall
  25. Ta bort felaktiga resultat
  26. Mata in domslut
  27. Importera namn i Ruter
  28. Importera resultat i Ruter
  29. Ändra resultat i Ruter