10. Aktivera kodlås på terminalerna

<< Föregående   |   Nästa >>

Nu återstår en inställning. Vi ska aktivera kodlås på terminalerna. Det är varken obligatoriskt eller nödvändigt, men vi rekommenderar det verkligen. Det skyddar dig från klåfingriga spelare som ”råkar” trycka på lite knappar. Gör så här:

  1. Tryck på OK om terminalen har stängts av
  2. Tryck på SETUP (till vänster, precis nedanför skärmen)
  3. Tryck på Pil upp (tvåa från vänster, precis nedanför skärmen) några gånger så att du byter skärm och kommer till alternativet SETUP-KOD. Den aktuella inställningen är AV.
  4. Tryck på plustecknet för att byta inställningen till
  5. Tryck på BAKÅT (till vänster, precis nedanför skärmen) för att gå tillbaka till startskärmen

Om du nu trycker på SETUP för att ställa om bordsnummer får du frågan Setup PIN:. Om du matar in 749 kommer du in i inställningarna. Det är en kod som Bridgemate-tillverkaren har bestämt. Tryck på BAKÅT för att gå tillbaka till startskärmen.


<< Föregående   |   Nästa >>

  1. Packa upp lådan och kom igång
  2. Hämta Bridgemate-programmet
  3. Koppla in servern i din dator
  4. Starta Bridgemate-programmet
  5. Byt språk till svenska
  6. Hämta firmware till servern och terminalerna
  7. Programmera servern
  8. Programmera terminalerna
  9. Ställ in bordsnummer
  10. Aktivera kodlås på terminalerna
  11. Grundinställningar i Ruter
  12. … Mata in utspel?
  13. … Mata in medlemsnummer och visa namn?
  14. … Visa brickresultat efter spelad bricka?
  15. … Visa nästa bordsplacering i slutet av ronden?
  16. Starta tävling och använd Bridgemate direkt efter Stäng förberedelser
  17. Nu kan du börja använda terminalerna
  18. Tryck på OK om ingenting händer
  19. Mata in medlemsnummer
  20. Mata in kontrakt och resultat
  21. Tryck på GODKÄN för att godkänna inmatningen
  22. Tryck på ROND för att se rondens resultat
  23. ROND-knapp i stället för GODKÄN-knapp
  24. Specialfall
  25. Ta bort felaktiga resultat
  26. Mata in domslut
  27. Importera namn i Ruter
  28. Importera resultat i Ruter
  29. Ändra resultat i Ruter