25. Ta bort felaktiga resultat

<< Föregående   |   Nästa >>

Ibland blir det fel vid inmatning eller verifiering. Det går inte att redigera resultat i terminalen, men det går att ta bort och mata in igen. Gör så här:

  1. Tryck OK för att slå på terminalen
  2. Tryck på TLMENY (till vänster, precis nedanför skärmen)
  3. Mata in 0000 som är standardkoden (går att ändra i Ruter)
  4. Tryck 3 för att ta bort resultat
  5. Mata in bricknummer och tryck på OK
  6. Tryck BAKÅT (till vänster, precis nedanför skärmen) för att gå tillbaka till resultatinmatningen

Nu kan du mata in korrekt kontrakt och resultat. Eventuellt visas ett annat bricknummer på skärmen. Då måste du trycka CANCEL för att ändra det.


<< Föregående   |   Nästa >>

  1. Packa upp lådan och kom igång
  2. Hämta Bridgemate-programmet
  3. Koppla in servern i din dator
  4. Starta Bridgemate-programmet
  5. Byt språk till svenska
  6. Hämta firmware till servern och terminalerna
  7. Programmera servern
  8. Programmera terminalerna
  9. Ställ in bordsnummer
  10. Aktivera kodlås på terminalerna
  11. Grundinställningar i Ruter
  12. … Mata in utspel?
  13. … Mata in medlemsnummer och visa namn?
  14. … Visa brickresultat från andra bord efter spelad bricka?
  15. … Visa nästa bordsplacering i slutet av ronden?
  16. Starta tävling och använd Bridgemate direkt efter Stäng förberedelser
  17. Nu kan du börja använda terminalerna
  18. Tryck på OK om ingenting händer
  19. Mata in medlemsnummer
  20. Mata in kontrakt och resultat
  21. Tryck på GODKÄN för att godkänna inmatningen
  22. Tryck på ROND för att se rondens resultat
  23. ROND-knapp i stället för GODKÄN-knapp
  24. Specialfall
  25. Ta bort felaktiga resultat
  26. Mata in domslut
  27. Importera namn i Ruter
  28. Importera resultat i Ruter
  29. Ändra resultat i Ruter