17. Nu kan du börja använda terminalerna

<< Föregående   |   Nästa >>

Givet att Bridgemate-programmet gick igång som avsett ska terminalerna fungera. Tag en terminal och tryck på OK för att slå igång den. Var noggrann med att du ser startskärmen, det vill säga den med Bridgemate-bilden. Instruktionerna nedan fungerar endast om du startar där.

Tryck på OK så visas bordsnummer (och grupp). Tryck på OK igen för att starta kommunikationen mellan terminalen och servern. Om du tittar i Bridgemate-programmet ska detta sista OK tända en grön lampa intill bordsnumret. Om inte, har något gått fel.

Därefter kan du fortsätta att trycka på OK tills du kommer till inmatning av medlemsnummer.


<< Föregående   |   Nästa >>

  1. Packa upp lådan och kom igång
  2. Hämta Bridgemate-programmet
  3. Koppla in servern i din dator
  4. Starta Bridgemate-programmet
  5. Byt språk till svenska
  6. Hämta firmware till servern och terminalerna
  7. Programmera servern
  8. Programmera terminalerna
  9. Ställ in bordsnummer
  10. Aktivera kodlås på terminalerna
  11. Grundinställningar i Ruter
  12. … Mata in utspel?
  13. … Mata in medlemsnummer och visa namn?
  14. … Visa brickresultat från andra bord efter spelad bricka?
  15. … Visa nästa bordsplacering i slutet av ronden?
  16. Starta tävling och använd Bridgemate direkt efter Stäng förberedelser
  17. Nu kan du börja använda terminalerna
  18. Tryck på OK om ingenting händer
  19. Mata in medlemsnummer
  20. Mata in kontrakt och resultat
  21. Tryck på GODKÄN för att godkänna inmatningen
  22. Tryck på ROND för att se rondens resultat
  23. ROND-knapp i stället för GODKÄN-knapp
  24. Specialfall
  25. Ta bort felaktiga resultat
  26. Mata in domslut
  27. Importera namn i Ruter
  28. Importera resultat i Ruter
  29. Ändra resultat i Ruter