7. Programmera servern

<< Föregående   |   Nästa >>

Säkerställ att BCS är avstängt. Det går inte att programmera om servern om BCS är igång.

På samma sätt som i kapitel 2, när du hämtade Bridgemate-programmet, måste du lista ut var de hämtade filerna från kapitel 6 sparades och hur du använder dem.

När du har hittat filerna ska du dubbelklicka på usbs311d.exe där ”311” står för aktuell version. Detta startar ett program som används enbart till att programmera om servern. Byt från English till Svenska. Klicka på Nästa (#) tills programmet är klart. Detta tar inte många sekunder.


<< Föregående   |   Nästa >>

  1. Packa upp lådan och kom igång
  2. Hämta Bridgemate-programmet
  3. Koppla in servern i din dator
  4. Starta Bridgemate-programmet
  5. Byt språk till svenska
  6. Hämta firmware till servern och terminalerna
  7. Programmera servern
  8. Programmera terminalerna
  9. Ställ in bordsnummer
  10. Aktivera kodlås på terminalerna
  11. Grundinställningar i Ruter
  12. … Mata in utspel?
  13. … Mata in medlemsnummer och visa namn?
  14. … Visa brickresultat från andra bord efter spelad bricka?
  15. … Visa nästa bordsplacering i slutet av ronden?
  16. Starta tävling och använd Bridgemate direkt efter Stäng förberedelser
  17. Nu kan du börja använda terminalerna
  18. Tryck på OK om ingenting händer
  19. Mata in medlemsnummer
  20. Mata in kontrakt och resultat
  21. Tryck på GODKÄN för att godkänna inmatningen
  22. Tryck på ROND för att se rondens resultat
  23. ROND-knapp i stället för GODKÄN-knapp
  24. Specialfall
  25. Ta bort felaktiga resultat
  26. Mata in domslut
  27. Importera namn i Ruter
  28. Importera resultat i Ruter
  29. Ändra resultat i Ruter