Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Rekryteringskedjan
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior
Sidor
På vår klubb BK Albrekts spelar vi lagtävlingar varje torsdag, oftast enl. modell ”Stegar”. Lagen seedas i första omgången efter MP, ranking och handicap.. Vinner du matchen om 12 brickor flyttas du upp ett bord. Man möter då lag med samma spelstandard och det gillar våra ”breddspelare” som slipper möta de där ”duktiga”. VP räknas för samtliga lag och ett lag som startat långt ner kan vinna hela tävlingen som spelas över hela säsongen. Nackdelen är att man möter samma lag ofta men det är smällar vi gärna tar när vi spelar på många lag.
Före pandemin deltog 24- 28 lag. Nu har vi begränsat antal lag till 20.
När vi i augusti gick ut med inbjudan fick vi trots pandemin 14-20 lag och var jätteglada för det!
Sidor
Mitt bästa minne i just detta (spurt) avseende är från 2016.
Det gick dåligt för mitt lag.
Efter 12 ronder (av 13) låg vi på plats 99.
Vi ommöblerade lite och jag fick gå in och spela med Adam Stokka för första gången.
Inget system hade vi utan lirade på känn.
Lagkamraterna hade det tungt i den sista ronden.
Plats 236 och -0,88
236 245 -0,88 X - Y
X och Y hade alltså -0,88 och då brukar man inte klara av att klättra från plats 99 till plats 64 och sista plats i B-finalen.
Men Adam och jag hade kul.
1 445 5,87 Adam Stokka - Jan Lagerman 8 On the edge
https://magictd.com/swan/butler/1619-13-1.htm
Har nog aldrig haft så bra i hela mitt liv.
Denna fina spurt räckte från plats 99 till….
https://magictd.com/swan/magic/www.php?nsid=1619&csm=Rank&nt=3&nr=13&ns=1&nb=17&csh=00000000001111
…plats 65!!!
En ifrån B-finalen.
Men efter ett avhopp slank vi in som sista lag.
Att vi sedan torskade mot Westerlunds lag med 1IMP var lite antiklimax. Turen kan ju inte räcka en hel vecka.
Sidor
Det gläder mig i alla fall att jag får vara en del av ditt bästa minne från Chairmans Janne
Första ölen tar jag i Örebro 2022
Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund
Sidor
I Chairmans 2015 spelade Forza med Ola Weinberg/Bengt Stahre och Löparn/jag. I 9:e ronden (av13) vann vi, trots dåligt spel, med 18-12 över ERA (som sedan nästan vann hela tävlingen) och satt hux flux vid 3:e bordet. Vi svävade på moln…..förmodligen lite för mycket, för när krutröken skingrats blev vi 91:a! Nyttig läxa.
Sidor
Kul att se att två guldtävlingar är övertecknade. Spelade live med tomas Börgesson igår. Härligt att komma igång igen. Bokat 8 nätter på Scandic under festivalen. Har en innestående tävling med en juniorstjärna efter sponsorvinst. Nu kör vi igen!
Stefan A
vi ledde över Skalman efter 20 brickor i åttondelsfinalen i Svenska Cupen.
Sidor
Det är sämre ställt med svensk elitbridge än vad jag trodde.
Sidor
Jag skäms, Torbjörn. Tack för en påminnelse att skärpa mig.
Sidor