Forum » Allmänna diskussioner » Jan "Trubbe" Troberg har vandrat vidare!

Jan "Trubbe" Troberg har vandrat vidare!

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Carl Ek
Jan "Trubbe" Troberg har vandrat vidare!

En av Göteborgs stora bridgeprofiler har lämnat oss. Jan Troberg, 82 år, har avlidit efter en tids sjukdom.

Jan var under många år ordförande för Göteborgs Bridgeförbund och även en mycket framgångsrik bridgespelare under många årtionden. Så sent som i mitten av 2000-talet var han med och tog hem guldet i Veteran SM-lag.

Med sorg och saknad

Gunnar Östgård Olsson/ ordf GBF

Gunnar Andersson

När jag 1968 som 18-åring flyttade ner från Norrbotten till Gbg för att plugga på Handels tog Jan hand om mig och slussade in mig i Guldhedens BK. Utan Jans uppbackning och stöd hade jag kanske inte fortsatt med bridge

RIP

Bertil-G Johnson

RIP, Trubbe!

Vi möttes första gången 1963 i akademiska mästerskapet och har haft många fräna snack vid borden sedan dess.

Ett glädjeämne mindre i livet …

Peter Backlund
Bild för Peter Backlund

Jag har träffat Trubbe många gånger sedan 60-talet.
Den piggvar som Birgit och han bjöd Ninnie och mig på vid vårt besök i Kungälv glömmer jag aldrig!

Peter

Micke Melander

1991 lämnade jag politiken och ”gick vidare” efter att från doktorn på akuten rådde att om jag ville bli 30 år gammal skulle jag nog byta sysselsättning.

Det blev bridge och där är jag ju kvar än idag - betydligt äldre än 30…

Började med P2000 för SBF och utan skygglappar, inte heller några förutfattade meningar eller åsikter om si eller så. Det hela handlade om att skriva ned en projektplan som sedan styrelsen skulle besluta om - allt handlade om att modernisera förbundet och flytta det till ett förbund för millennieskiftet samt rekrytering!

Det gjordes bland annat genom att intervjua fem personer i våra större distrikt då jag inte hade en aning om hur det var ställt. Trubbe var en av de fem som jag tillbringade en dag med samt besök på förr-förra bridgens hus i Göteborg. Trubbe med sin finlandssvenska var alltid rak och korrekt, någon man kunde lita på, och kommer saknas!

RIP

Jan Kamras

Jag träffade Jan väldigt ofta under förra århundradet. Han spelade länge och mycket med min pappa, Manfred Kamras. Deras största triumf tillsammans var nog 4:e platsen i EM Par för Seniorer 1993.

Jan var en verklig profil och kommer att saknas.

RIP
Jan Kamras

Logga in för att kommentera