Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Bra länkar
Profilering
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior

Sidor
Att faktiskt datum rapporteras korrekt tvivlar jag inte ett ögonblick på. Att rapporteringen endast sker två av sju dagar framstår som lite märkligt, men det kan ju vara rimligt att faktiskt läkarvård ses som viktigare än att hålla oss nyfikna stången. Jag tycker att FHM borde ha köpt 21 stora röda knappar och skickat till de ansvariga, men det är en annan historia.
På tal om annan historia (ja, det var ett billigt sätt att lägga upp bollen på, men jag skrev faktiskt först om knapparna och sedan kom jag på att jag ännu inte hade förgyllt Jönssons tillvaro i dag).
Jag hade landat på Florens flygplats och hyrt en bil. När det var dags att lämna flygplatsparkeringen kom vi fram till en bom. Det var allt. Nåja, inte allt. Till vänster, när man vevade ned rutan, fanns en stor röd knapp på en ännu större aluminiumvägg. Tänk Karl Johan-svamp eller atombombsmoln. Tänk basketspelares hand. Nu börjar vi närma oss pudelns kärna och knappens storlek. Väggen var 4x2 meter och helt blank. Ingen liten vit knapp för att anropa kundservice, ingen display, ingenting. Förutom den röda knappen, då.
Vad gör man när man domedagsknappen har landat i ens knä, och nej, jag är inte färgblind.
Det tog några minuter, sedan tröttnade jag och tryckte på knappen, och förstås gick bommen upp och vi släpptes ut, men bekväm kände jag mig inte. Kunde den inte ha varit grön?
Det kan i och för sig ha att göra med diverse bagage från barndomen. Pappa och jag var på Tekniska museet i Stockholm. Där har de en fantastiskt lång pendel som hänger i ett rum med högt i tak. På golvet finns gradmarkeringar, och efter tillräckligt många pendlingar får man en indikation på jordens rotation.
Läs om Focaults pendel
Till min stora besvikelse var pendeln inte igång. Vad göra, som desperat 10-åring. Jo, det måste ju finnas en knapp. Jag hittade en röd, som jag förstås tryckte på. Pendeln gick inte igång, men däremot hände lite annat. Först och främst krossades en liten glasruta, men, ni behöver inte oroa er, jag är oskadd. Sedan började det låta betänkligt i huset. Till sist sprang Pappa ned till entrén och avstyrde brandkårsutryckningen. Så kan det gå.
På tal det, en annan pendel
Det var dagens utsvävning. Jorå, jag klarar mig bra i isoleringen. Märks inte alls. Helt normal.
Sidor
Skulle tro att vi är ganska många som uppskattar en dos Brenning då och då….
Sidor
Hur får man Jönsson att lugna ner sig? Är det någon annan som känner honom bättre än vad jag gör som har något tips?
Undrar om Jönssons föräldrar gav honom en egen sandlåda att leka i när han var liten? Annars har jag svårt att se att han inte var i slagsmål med de andra barnen nästan varje dag.
BK S:t Erik erbjöd det Svenska Bridgeförbundet att arrangera SM-parfinalerna i S:t Eriks lokaler om bridgeveckan i Örebro ställdes in.
+) Visst vore det roligt om om möjligt SM-parfinalerna blev av?
+) BK S:t Erik har en betydligt kortare startsträcka för att anordna tävlingar i sina lokaler än vad SBf har för veckan i Örebro.
+) BK S:t Erik betalar hyra för sin lokal oavsett om det spelas SM-parfinaler där eller inte. Kostnaderna som arrangör för SM-parfinalerna skulle därmed inte bli särskilt stora.
Om det skulle bli möjligt att hålla SM-parfinalerna i Stockholm visste vi inte. Någon detaljerad planering gjorde vi inte. Kanske skulle vi kunna anordna alla SM-parfinaler utom i öppen klass? Eller skulle det gå att skala ner startfältet i öppen klass? Vad vi erbjöd var en möjlighet att skjuta på beslutet om det skulle ordnas några SM-parfinaler i år.
Sidor
Hade ni börjat med detta inlägg istället hade det nog sluppits en hel del missförstånd.
Sidor
Enligt SR P4 Uppland ökar nu antalet smittade där. Smittskyddsdoktor Johan Nöjd hävdar att det beror på sommaren och att många ”tröttnat” på restriktionerna. Effekten av ökningen är bland annat att vårdresurser för de som är verkligen är i riskzonen blir sämre.
Antalet registrerade nya fall i dag är drygt 2100, antalet dödsfall 65. Det löpande 7-dagars medelvärdet för antalet döda är 49, så 65 är en varningssignal.
Sidor
Jag tycker Jönsson resonerar mycket klokt.
Situationen är ett lagarbete.
Sidor
Faktum är att jag var i slagsmål nästan varje dag i skolan tills jag började högstadiet men sedan lärde jag mig att argumentera i sak istället för att attackera personen som utrycker åsikten.
…
Om en länk till en video med Hitler:
…
Om ovanstående:
…
…
…
…
…
Sidor
Det ska bli otroligt kul att spela bridge igen på onsdag! Stort tack till S:t Erik som startar upp spel i liten skala igen, med betydligt större skyddsåtgärder än vad restauranger etc har.
Sidor