Forum » Allmänna diskussioner » Bridgespelare arresterade pga bridgespelande

Bridgespelare arresterade pga bridgespelande

7 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Christer Enkvist
Bild för Christer Enkvist
Bridgespelare arresterade pga bridgespelande
Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Där har man ju spelat… och några kålrötter från Norrland också om jag inte minns fel.

”While they found no financial evidence of gambling, police charged the group with possessing more than 120 playing cards that were not produced by the Excise Department, in violation of Section 8 of the Playing Cards Act of 1943.”

Det är för jäkligt med kriminella svenskar som använder kortlekar som inte är godkända! Undrar hur straffskalan för ”Playing Cards Act of 1943” ser ut…

I själva verket var det väl egentligen som så, att polisstyrkan behövde lite extra lön denna månaden, så man kör ett Kalle Anka-resonemang för man vet att de flesta turister bara betalar och går där ifrån.

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Man vill ju inte vara kriminell, så för att försäkra mig om att mina kamrater, kollegor, bekanta mm inte heller är det vill jag förstås att denna bekännelse ska prövas i rätt instans.
Så jag tog kontakt med Thailands polisväsende, Thomas, och berättade vad du just erkänt. De berättade att jag också får viss ersättning om de får dig dömd för detta eländiga brott, tror det skulle bli typ hälften av böterna. Nu vill jag bara veta vilka de andra från Norrland var? Tror inte kålrötter är en tillräckligt bra beskrivning även om jag kan misstänka vilka det är.

Ola Boström
Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Börje, gör gärna det, om jag har tur blir jag utlämnad till Thailand. 5000 baht (ca 1200kr) är billigt för en flygresa dit Cool

Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

Bengt Malmgren syns på en bild. Är väl fd Stockholmare. Löparn skulle ha varit där och spelat med min kompis Hasse Vikman men lämnade återbud på grund av sjukdom. Sså de klarade sig från att bli häktade. Kanske i dubbel bemärkelse.

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson
Logga in för att kommentera