Forum » Allmänna diskussioner » ett äventyr i Italien

ett äventyr i Italien

9 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson
ett äventyr i Italien

Det är väl bäst att man bekänner färg och erkänner sig besegrad innan den där Hönss….förlåt, JÖNSSON, äntrar forumet och häcklar en för att ha placerat sig på 12:e plats av 12 möjliga i gruppspelet i årets upplaga av Champions Cup.

Nåväl, det är en trevlig upplevelse med en underbar by längs med bergskammen. Trevliga människor, både vid bordet och i byn och en underbar utsikt och miljö. Spelet lämnar rätt mycket övrigt att önska men jag ska ändå bjuda på en episod som skapade munterhet vid bordet:

I matchen mot Norge lajnades Skånes pellejönsar mot Helgemo/Grude. Grude satt på min sida skärmen när budgivningen inleddes:

Nord
Öst
Syd
Väst
Nord giv
Ingen i zonen
Väst
Nord
Öst
Syd
Helgemo
Bennet
Grude
Andersson
1 1
Pass
1 2
Pass
2 3
Pass
Pass
Dbl
Rdbl 4
??
12+
24+
313-14, 4-stöd
4udda antal spader

Nu frågade Grude om RD visade max.

”Nej. Det visar ett udda antal spader” svarade jag. Grude tittade förunderligt på mig och inväntade att jag skulle bekräfta skämtet. Det gjorde jag inte (vi spelar så). Grude, en försynt tystlåten man, kunde nu inte hålla sig längre utan fick lägga ner korten tills han garvat färdigt… Den konventionen hade han aldrig sett förut!

Nåväl. Nu får vi ta nya tag för att upprätta hedern i slutspelet. Ciao.

Jan Clementsson

Utfallet var väl givet på förhand? Att ni skulle slå Norges landslag och Schweiz dito (Klukowski-Kalita och Brink&Drijver) kunde jag berätta för alla redan innan. Synd att ingen bookmaker sätter odds Bigsmile .
Lika givet var väl också att ni skulle få det svårt mot alla de andra Wink .

Jag hade betalat en rejäl slant för en film på ert möte mot Norge. Även om din skärmsida säkert var underhållande så tror jag att den andra var ännu bättre. Tänk att få se minen på Helgemo när Bennet berättar för honom hur det sitter och hur kontraktet kommer att gå. Allt detta spetsat med lite budteori, hehe.

Thomas Andersson

Något som slog mig är hur påverkade en del är av de senaste årens fuskskandaler. Vi spelade ju med paddor i budgivningen och har ingen släde med budlappar. I matchen mot just Kalita/Klukowski råkade Johan av gammal vana ”skicka över” plastbrickan på min sida när han bjudit ett bud, på samma sätt som man gör med en budsläde, varpå Kluk direkt fräste ur sig varför han gjorde så.

Ingen fara på taket, men det var tydligt att han misstänkte att det var något fuffens. Kanske dags att chilla lite med de där fuskanklagelserna/misstankarna och inte se spöken i varenda hörn?

Lars Andersson

Thomas Andersson skrev:

… I matchen mot just Kalita/Klukowski råkade Johan av gammal vana ”skicka över” plastbrickan på min sida när han bjudit ett bud, på samma sätt som man gör med en budsläde, varpå Kluk direkt fräste ur sig varför han gjorde så.

Ingen fara på taket, men det var tydligt att han misstänkte att det var något fuffens. Kanske dags att chilla lite med de där fuskanklagelserna/misstankarna och inte se spöken i varenda hörn?

Klukowski och Gawrys in action.

1 min 45 sekunder för att höja partner ett steg.

Lars Andersson

Eller så här! 45 sekunder för att öppna 1S med 5143 och 16?

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Thomas Andersson skrev:

… budgivningen inleddes:

Nord
Öst
Syd
Väst
Nord giv
Ingen i zonen
Väst
Nord
Öst
Syd
Helgemo
Bennet
Grude
Andersson
1 1
Pass
1 2
Pass
2 3
Pass
Pass
Dbl
Rdbl 4
??
12+
24+
313-14, 4-stöd
4udda antal spader

Nu frågade Grude om RD visade max.

”Nej. Det visar ett udda antal spader” svarade jag …

… JÖNSSON, äntrar forumet och häcklar en.

Nej, förutom den här stolligheten spelar ni förmodligen 1x-(2y)-2z som krav och jag slår aldrig på folk som redan ligger.

Magnus Eriksson

Torbjörn Jönsson skrev:

Nej, förutom den här stolligheten spelar ni förmodligen 1x-(2y)-2z som krav och jag slår aldrig på folk som redan ligger.

Här ser ni skillnaden på elitspelare och tyckare…. Dull

Thomas Andersson

Magnus Eriksson skrev:

Torbjörn Jönsson skrev:

Här ser ni skillnaden på elitspelare och tyckare…. (dull)

Vem är vem? Oklart läge.

Magnus Eriksson

Hmm. Div x mot vinnare i elit?

Logga in för att kommentera