Nu har vi alla kommit fram till Argentina, i och för sig är det ingen av oss andra som sett till Ola och Micke men ryktet som spridit sig från Buenos Aires alla golfklubbar är att de inte slagit nåt banrekord än.
Ikväll har vi första officiella samlingen och tursamt nog har vi inga veganer i laget med
tanke på mina restaurangbokningar. Vad finns då i övrigt att rapportera?
Jo, min första VM-final i fotboll som jag såg var den mellan Argentina och Nederländerna 1978. Jag minns den kedjerökande kostymklädde Menotti på sidlinjen, eleganten Passarella, Leopoldo Luques stenhårda mustasch och förstås den stora hjälten Mario Kempes.
Och så alla coola holländska spelare
som bröderna van de Kerkhof, Rep, Rensenbrink, Neeskens och målvakten
Jongbloed (med nummer åtta på ryggen). För övrigt hade argentinske målvakten
Fillol nummer fem på ryggen…
Hur som helst kändes det väldigt mäktigt att tillsammans med Hult och Bertheau äntra VM-finalarenan Monumental tillsammans med 84000 andra åskådare för att se River Plate mot Velez.
Matchen var tämligen värdelös, slutade 1-1, förstördes av VAR (som vanligt) men satan vilken stämning!
Vi hade pluggat på lite innan för att öka chansen för överlevnad. ”Ha för fasen inte på er nåt blått eller gult” var Agustin Madalas tips då det är
Boca Juniors färger. Sagt och gjort klädde vi oss i vitt och allt kändes bra. Tills säkerhetsvakterna mitt i den första halvleken stormade in och konfiskerade Bertheaus gympaskor (blåa och gula)….
Vandringen i strumplästen från Monumental i den argentinska natten för Bertheau kommer jag för evigt att minnas. Men vi överlevde i alla fall.
Den som varit närmast sjukhuset torde istället va Johan Upmark som i taxin hem efter middagen i går krockade. Ingen fara med vare sig Johan eller föraren så allt gott. Idag flyttar vi alla in på vårt hotell för de närmaste två veckorna. Upmark har skött rekognoseringen och låter meddela att begripliga eluttag saknas men i övrigt verkar det bra.
Ett stort samtalsämne under gårdagen var också huruvida vår nye seniorkapten Gunnar Elmroth är brorsa till Åsa Elmroth (TV/trav), något som ledde till högljudda diskussioner och vadslagning. Jag förlorade givetvis då Åsa mitt
under V75-sändningen meddelade i ett SMS att de minsann visst är syskon. Det är sånt där vi håller på med. Och så frågesport…
Nämn de 21 största städerna i Småland, rangordna Sveriges tio största sjöar och berätta om vilka svenskar som spelat i Eintracht Frankfurt. Ungefär så.
Slutligen lite bridge. De två första dagarna möter vi tre av de toppseedade lagen så för att prata hästspråk behöver vi komma iväg utan startgalopp. Vi inleder mot England på tisdag morgon, spelar mot Nederländerna samma kväll och så har vi USA dagen efter. Verkar som att alla de matcherna sänds på BBO.
Ska försöka skriva dagligen här och som vanligt kommer jag inte bjuda på några som helst bridgeteorier eller budproblem utan mer (för att sno nån forumkritikers uttryck) avlägga ’en rapport från scoutlägret’.
Öppna landslaget Buenos Aires
20 okt 2024 kl 16:56
Öppna landslaget Buenos Aires
Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Rekryteringskedjan
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior
Sidor
Forumkritikern, det var jag det, gör avbön och utövar sträng självkritik. Lycka till, ska bli spännande.
Sidor
Den inledande rapporten kommer att bli svårslagen under 2020-talet. Att de verkligen kunde konfiskera skorna är milt uttryckt förvånande om det nu är sant. Tur att ni inte hade Sverigetröjor på. Hade ju varit en syn.
Sidor
Dagens rapport innehåller inte mycket matnyttigt då det varit händelsefattigt sedan sist jag skrev. Det går alltså alldeles förträffligt att sluta läsa nu.
Jag är på väg till kaptensmöte i spellokalen. Som relativt nykläckt kapten tycker jag allt är kul men de flesta verkar se det som en lång men nödvändig gäspning.
Tillsammans med tvillingarna har jag dock inspekterat spellokalen. Nåväl, vi stoppades i dörren så speciellt mycket till besiktning blev det inte. Vi träffade dock den genomsympatiske generalen Jan Kamras och hade en lång diskussion om livet, bridgerankingar, uttagningsprocesser till landslag och det faktum att det just nu är fem grader kallare i spellokalen än vad det borde. Samt det obligatoriska samtalsämnet - växelkurser.
Vårt hotell ligger så till att när man drar upp gardinerna möts man av döden. Vet inte riktigt vad man ska läsa in i det men det är annorlunda.
Kyrkogården i Recoleta är dock oerhört vacker, Eva Peron är begraven här, liksom flera av Argentinas presidenter.
Vi har hunnit spela padel, om man tittar på Hults och min padelform så är den sviktande. Tror vi vann fyra bollar mot Bessis/mini-Rombaut. Bättre gick det mot Versace/Donati så vi var inte helt missnöjda. Tvillingarna torskade mot Drijver/Brink och förlusten skylldes helt och hållet på Micke. Nyström har varit på gymmet och Bertheau har hejat fram AIK till en lätt seger mot Blåvitt. Upmark har vi ingen koll på, möjligen är han på jakt efter myrspray eftersom han vaknade i morse och insåg att han inte bodde i ett singelrum längre.
I morgon börjar allvaret med England i första matchen. Vi ställer upp med Nyström/Upmark och tvillingarna Rimstedt. På andra sidan bordet sitter Crouch/Cope och McIntosh/Paske. Sänds på BBO med start kl 15.00 svensk tid - in och heja! Efter det möter vi Sydafrika (ej på BBO) för att avsluta mot Nederländerna (sänds på BBO kl 21.00). Både Sydafrika och Nederländerna har bestämt vilka som spelar mot oss men vi avvaktar in i det sista med våra laguppställningar.
Vi är rankade som 5-6:a i turneringen så att ha nån annan målsättning än semifinal verkar defensivt. Några världsstjärnor saknas i de andra lagen (Dennis Bilde, Bauke Muller, Geir Helgemo bland annat) och israelerna har inte sitt troligen bästa par på plats (Birman/Padon). USA och Schweiz är topprankade.
Vi vill också skicka en hälsning till Carina Wademark som är en superklippa trots att hon inte är på plats. Att få allt serverat vad gäller motståndare och deklarationer är en fantastisk service!
Sidor
Då är vi klara med dag 1.
Om allt går som vi vill så har vi spelat 7,9% av den här tävlingen och vi har lyckats komma iväg utan startgalopp efter tre segrar av tre möjliga.
Dagen har dock bjudit på några skrällar. Hult och Bertheau (som bara spelade ett pass), lyckades enbart tappa bort den ena deklarationen. Det tyckte vi alla var imponerande. Upmark har dessutom hittat in i lokalen vid varje uppsittning utan att vare sig gå fel eller missa tiden.
Han har också hedrat världens bästa bridgefamilj med att dagen till ära spelat varje pass med namnet Rimstedt på ryggen. För övrigt är jag ansvarig för ett gäng (det finns nåt undantag) allvarliga hypokondriker. En rethosta vilar liksom alltid runt hörnet, ”nu känns det som jag ska bli allergisk”, ”nu har jag minsann fått grönt snor” för att inte tala om när vi häromdagen åt räkor med besynnerlig smak. Om man mentalt kan framkalla en matförgiftning tror jag det var målfoto att några i laget lyckades med det.
Jag har som ni möjligen känner till världens roligaste jobb med den här härligt dysfunktionella gruppen. Jag trodde dock i min enfald att det svåra att leda ett sånt här gäng var att bestämma vem som inte ska spela varje pass. Hos oss funkar det (något överdrivet) tvärtom. Det är sällan någon som är speciellt sugen på att spela. Egentligen borde vi filma diskussionerna mellan matcherna eftersom de påminner inte så lite om nån slags Monty Python-sketch. Jag brukar fråga om nån känner nåt eller har nån idé. Det har ingen. I nästa läge kan det komma nån fråga om jag själv har en stark åsikt. Om jag då svarar nej är det oftast nån som säger ”i så fall kan jag stå över”. Så är det över.
Helt utan struktur jobbar vi dock inte. Det finns en grundplan för hur det här ska bli så bra som möjligt och jag ska (om stjärnorna ligger rätt) hålla mig till den så gott det går. Innebär det att vi måste matcha vissa par väldigt hårt så gör vi det. Och även om dessa rapporter doftar mys och lusekoftor framför brasan så är vi enorma vinnarskallar.
Internt har vi dock bara en uttalad målsättning med mästerskapet. Varje spelare ska vara en 10% bättre partner och lagspelare än vanligt. Det är vår enda uppgift.
Nu ska vi gå ut och äta.
I morgon väntar Pakistan, USA och Chile. Jag har inte hittat nåt BBO-schema än men eftersom jänkarna och vi ligger etta och tvåa utgår jag från att den matchen visas (18.15 svensk tid). Upmark/Nyström och tvillingarna kör morgonpasset. Men först ska vi äta middag och hoppas att nån inte känner sig snuvig på kuppen…
Sidor
Det rullar på fint här i Argentina (förutom vädret). Dag 2 bjöd på smygplus via segrar mot Pakistan och USA och förlust mot Chile.
Efter att ha skrivit att vi har några hypokondriker i laget så drabbades jag av en mild nackspärr så i fortsättningen kommer jag enbart ägna mig åt glada tillrop och beröm.
Egentligen var det inte mitt fel att jag fick nackspärr heller. Sanna Clementsson är den skyldiga eftersom jag skulle passa hennes ”ligg-soffa” vid spellokalen i går. Och just exakt där hon trivs allra bäst blåser det styv kuling.
Våra matrutiner har gått från att vara välordnade till smått hysteriskt organiserade. Vi äter samma sak varje dag vid exakt samma tidpunkt. Ungefär.
Till frukost äter tre av oss äggröra med glaserade croissanter (givetvis överlägset). Tre äter äggröra och granola. Upmark vet vi inte vad eller om han äter men han ser både glad och frisk ut så nåt äter han säkert. Och på lunchen har vi exakt samma bord reserverat varje dag mellan 12.30 och 13.15. Fyra vatten med kolsyra, två utan kolsyra, tre pasta och tre smörgåsar. Till lunchen är dock oftast Bertheau försvunnen. Och så är det middag klockan 20 varje kväll. Då äter vi kött. Eller kött.
Idag har vi pratat om hundar (det finns en majoritet som tycker att ju större hund - desto bättre). Och så har vi pratat landsgränser. USA/Kanada är den längsta. Följt av Ryssland/Kazakstan samt Argentina/Chile. Och så har vi diskuterat Fernet (vet inte ens om det är tillåtet på forumet men jag chansar). Det låter helt galet men tydligen är det så att 75% av världens produktion konsumeras just här i Argentina.
I morgon står tre matcher på programmet. Vi inleder mot Hongkong (Hult/Bertheau och Rimstedts spelar), fortsätter mot Irland och avslutar med Israel som är ny etta i tabellen.
Om man nu ska skryta lite avslutningsvis (det är alltid klädsamt) så lyckades Upmark och undertecknad via gemensamma ansträngningar pricka in alla värdstäder för sommar-OS från 1896 fram till idag. Det är vi väldigt malliga över. Dessutom - inte en enda borttappad deklaration i dag. Bra där Peter och Simon!
Sidor
Överlägset den bästa kaptensrapport jag fått.
Du har ju verkligen fattat uppdraget. Vi kommer aldrig att ha en kapten som kan bridge bättre än de spelare hen tar ut. Det viktiga är att se till att gänget är harmoniska och presterar på toppen av sin förmåga. Har man tagit ut en trupp som fixar det är ju resten enkelt.
Hela upplägget verkar optimalt. Förutom att du bör skippa alla glaserade prylar till frukost.
Sidor
Instämmer i berömmet över rapporterna. Det ger en helt annan dimension än att bara följa med i tabellerna. Jag hoppas f.ö. att ni uppmärksammade Europas längsta landgräns: Sverige/Norge. Fundera också över vilken som är Frankrikes längsta landgräns.
Sidor
Ja, kul rapporter!
Men frågan om vem som äter vad till frukost är intressant. Att det är kapten och Bertan som slickar i sig glaserade croissanter står i 1,00. Och att Nyström käkar Granola samtidigt som han ger lektioner om vikten av en god kosthållning står i 0,99. Men sedan blir det svårare. Jag gissar på att Ola inte kan motstå croissanterna. Alltför mycket livsnjutare.
För övrigt en strålande start på mästerskapet, fortsätt så!
/PO
Sidor
Det finns en slamkrypare bland värdstäderna för OS, men den klarade ni väl utan att riva något hinder?
Sidor
Ser framför mig en arg och halvnaken Peter
Sidor
Hoppla… kul ledtråd…
Sidor
Väldigt kul att följa rapporterna. Om både spel och rapportering fortsätter i den här stilen så slutar Argentinabesöket i DUR!
Sidor
Exakt vad jag grunnat på (alldeles för) länge. Så bortsett från de uppenbara som du nämnde, så är det ju lätt att gå i fällan att tvillingarna äter granola, men min gissning blir att det är Nyström, MickeRim och Hult som är granolaätare.
Sidor
Jag instämmer helt och fullt i alla hyllningskörer!
Fantastiska rapporter från alla lagen. Sjukt mycket roligare att följa det hela från sidan, ogillar dock kraftigt de sena tiderna då jag är kvällstrött (och morgonpigg) Titta på bridge och ha speedad hjärna vid midnatt är inte riktigt ”min kopp te”.
Vad gäller öppna laget och dess frukostar spekulerar jag i att Upmark nog har ett eget Granolapaket på rummet :-).
Sidor
Sidor
9 av 16 matcher avklarade i gruppen. Bra dag på jobbet.
Alla är glada i regnet och ikväll blir det NFL-afton för åtminstone några av oss. Rams spelar mot Vikings och paret Nyström/Upmark möts i vår Fantasy-liga. Nyström behöver en seger.
Morgonen tillbringades som vanligt på vårt croissant-ställe. Sanna Clementsson är ett väldigt positivt tillskott till vår frukost-grupp (hon tillhör granola-gänget). Fantastiskt imponerande att ha en mamma som är nominerad till August-priset. Stort grattis Bonnie!
Pockens odds-sättning var för övrigt mitt i prick…
Sen kom vi in på konstiga ord och av någon outgrundlig anledning fastnade vi för ohemult och oomkullrunkeligt.
Bertheau som troligen är vetgirigast (och mest allmänbildad) av oss meddelade att han under dagen skulle säga att ”det var ett ohemult utspel” eller ”det är ett oomkullrunkeligt faktum att du borde tagit tio stick på den given”.
Lunchen var dock väldigt märklig. Ingen tog pasta men ägaren till det lilla hålet i väggen är ändå väldigt glad av att ha oss som stamgäster. Vår spanska är dock under all kritik.
Nyström blev sedan intervjuad för nån fransk podcast och ungefär samtidigt kom franska överledaren Wilfried med en inbjudan för att spela landskamp i Paris nästa år. Snart ska vi ut på kött-restaurang. Igår hamnade vi bredvid amerikanska damerna och schweiziska herrlaget. Lagom till desserten fick vi besök av den trevligare halvan av Rimstedts-barnen och Sandra blev omedelbar vinnare genom att landa i den geniala beställningen, crepes med kolasås.
Ikväll är det ”finrestaurang” som gäller och det ska bli gott med en köttbit och ett glas rödvin. Nej, just det - glömde att jag infört nolltolerans mot alkohol.
I morgon väntar Taiwan och Tyskland som motståndare. Tanken var att eftermiddagen skulle innehålla nån slags padel-turnering men tror vi i så fall får paddla kanot. Hult/Bertheau och tvillingarna lirar morgonpasset.
Avslutningsvis, och det här kommer verkligen från hela gruppen, vill vi med emfas tacka för allt stöd vi får från er där hemma. Vi blir jätteglada för alla positiva kommentarer och lovar att göra vårt allra bästa för att ni ska kunna följa oss långt in i nästa vecka.
Sidor
Varför skulle inte Fernet vara tillåtet på forumet? Det är ju en magmedicin, ha ha!
Sidor
Finns inget bättre mot hosta heller. Börjar skarpt ångra att jag inte hängde på ner till Argentina.
Sidor
Henrik!
Det fungerar nog mot det mesta!
Sidor
Är det ett lag i Open B som blivit utkastade? Först 3 VP, sedan 8 VP och till slut diskade för mobiltelefoner vid spelet?
Sidor
Open B var väl 17 lag från början? Men i dagens bulletin står att Chiles seniorlag blivit utslängda pga mobiler.
Sidor
Det var 35 reggade i Open därför undrade jag!
Sidor
Tror nog de klarade den utan att komma i galopp. Om inte annat tog de kanske hjälp av ryttmästare Nyström?
Sidor
Det är Saudiarabien som inte kom till start - redan i välkomstbulletinen var de inte med på lag-listan.
Sidor
Skönt med frirond i dagens sista match och tolv pinnar. På så sätt får vi ihop lite smygplus i dag också (det gäller att tänka positivt).
Blir en kort rapport då vi ska testa om regnet kan hålla sig borta en timme eller två för lite padel. Hult, Upmark och jag tar med oss Bob Drijver medan tvillingarna tar sig an Lorenzini/Bessis.
Fem matcher återstår av gruppspelet och det gäller att vara topp-8 på söndag kväll. I morgon står Guadeloupe, Argentina och Nya Zeeland på schemat. Har inte bestämt vilka som spelar än. Återkommer i frågan helt enkelt. Ha en härlig fredagkväll!
Sidor
Trodde möjligen att gårdagen var avhandlad men då vi har ett viktigt meddelande till allmänheten så känner jag mig tvungen att höra av mig. Låt aldrig Simon Hult planera något!
Vi skulle som sagt spela padel - Simon var stolt över att han hittat en tid. Allt verkade också perfekt. Bob Drijver kom förbi hotellet och även om Upmark hade Djurgårdströja på sig kändes allt harmoniskt när vi satte oss i taxin.
Men icke.
Färden tog oss genom Buenos Aires och om vi uttrycker oss milt hamnade vi till slut på en plats där inte alltför många turister satt sin fot. Trots att vi enligt kartan var framme var det omöjligt att hitta padelbanan. Men så var det där lite märkliga betongskjulet. Utan något som helst självförtroende öppnade vi dörren och minsann, där fanns ett nät, några målade linjer och fyra betongväggar. Fanns också en liten reception där en kvinna dök upp och ropade ”Simon” med ett brett leende.
Upmark fick låna ett rack som var mer likt ett plättlägg och sen var vi igång. Bollarna hade punktering, studsarna var helt oförutsägbara, det rostiga gallret på sidorna orsakade stelkramp även på håll och vi hade fyra åskådare som såg ut som bröderna Dalton.
Men vi hade kul. Det var en upplevelse att minnas och när vi pustade ut på trottoarkanten efteråt tyckte vi livet var härligt. Tills vi avbröts av samma kvinna som kom utspringande med upphetsad röst och kallade oss helt galna.
På bruten spansk/engelska meddelade hon ”är ni helt från vettet, sitt inte där med era mobiler, ni kommer bli rånade inom 30 sekunder”.
Lång historia kort, vi kom hem till slut. Vi fick en påminnelse om hur bortskämt priviligierade (och korkade) vi är. I taxin kom det mail från tävlingsledningen att ytterligare två lag blivit hemskickade efter mobiltelefon-användning. Märkligt.
Nån timme senare satt vi på Roux och åt lama-carpaccio. Var en helt magisk middag och efter en trög start har vi nu fått upp farten vad gäller middagsbokningar.
Tre viktiga matcher idag då det är jättebra att sluta topp 8 i gruppen men överjäkligt stor fördel om vi kan vara topp två. Matchen mot Argentina sänds på BBO med start 18.15.
Sidor
Trevlig läsning Fredrik
Uppskattar dina rapporter och de har även smittat av sig på de andra kaptenerna. Väldigt bra läsning.
Som du säger är placeringen i gruppspelet väldigt viktig för fortsättningen.
Lycka till alla lagen
/pg
Sidor
Så roligt att läsa dessa rapporter. Det gäller samtliga lag, men ovan fick mig att skratta högt.
Sidor
Blev en riktigt bra dag efter storseger mot Nya Zeeland i sista matchen och otroligt skönt att vara ett av få lag i öppna som är (även matematiskt) klara för slutspel.
Nu väntar Rumänien och Spanien som avslutning på gruppspelet och just nu ligger vi på den viktiga andraplatsen (bara två lag får välja motstånd i åttondelsfinalen nämligen). Vi är ju så sinnessjukt tråkiga att vi håller oss borta från alla eventuella spekulationer kring VP hit och dit men däremot har vi ägnat en del av kvällen åt förberedelser med olika scenarior.
Spelarna fick en väldigt enkel uppgift - ranka lagen som ligger på plats 1-11 i grupp B. Tyckte själv att jag fick till pedagogiken men fick det ändå inte att fungera och insåg att det här med att vara lärare är absolut inte lätt. Från vissa kom det en lottorad helt utan sammanhang. Från andra satte man ihop lite kluster av lag vilket inte heller gjorde kaptenen speciellt glad. Från en tredje icke namngiven person så rankades bara nio lag med följdkommentaren ”det fattar väl alla att jag inte behöver ranka de här två”. I korthet blev det hemläxa och till slut lyckades gruppen faktiskt enas om ett sätt att rapportera in svaren på ett någorlunda homogent sätt.
En del kommentarer förvånade dock vad gällde motståndarlagens spelare. ”Va, är inte han med”, var en vanlig observation. ”Jag känner inte igen nån av dom” var en annan varpå en tredje svarade ”men du mötte dom för två veckor sedan”. Det var cirkus helt enkelt.
Men nu vet vi åtminstone exakt hur vi gör om vi kommer etta eller tvåa. Om vi kommer trea eller sämre så blir det som det blir och då var övningen helt meningslös. Var dock väldigt intressant att de helt på egen hand kom fram till näst intill identiska svar.
Vad har hänt i övrigt då?
Jo, efter en vecka här har vi hittat en pool på hotellet. Då kanske ni tror att vi bor på ett gigantiskt hotell där ett felsteg kan göra att man hamnar i fel 500-meterskorridor. Nädå, vi bor på ett litet pluttigt minihotell och poolen är tillräckligt stor för att rymma åtminstone hälften av oss, såvida man badar en i taget. I anslutning fanns det också ett gym. Där bedömer vi att åtminstone fem av oss sju skulle kunna ställa sig på löpbandet utan att det helt krackelerar. Detta inte sagt som någon som helst kritik mot panget vi bor på. Vi trivs väldigt bra, de som jobbar här är gulliga men undrar nog vad vi egentligen håller på med. Att komma in i sina rum kräver dock en doktorshatt.
Vad gäller mitt rum så handlar det om att initialt tackla dörren stenhårt för att överhuvudtaget ha en chans. Varje gång jag gör det kommer grann-Ola ut från sitt rum och följer dramatiken. I nästa steg handlar det nämligen om kirurgisk precision för att hålla nere nyckeln på hundradelen rätt för att dörren ska öppna sig. En sak som jag absolut inte förstår är att han varje gång erbjuder sig att hjälpa till, men på de cirka 15 ggr han försökt har vi inte varit nära att komma in. Middagen avnjöts på La Cabrera i Palermo och det var hårt jobb som gällde. Jag ljuger inte om Micke och Nyströms ribs var på över 2 kg per person. Som tur var körde vi på grillad Provoleta innan middagen så att man verkligen var hungrig när huvudrätten kom in.
Vi tycker själva inte att vi är så snobbiga men när det gäller middagar tar vi det hela på fullaste allvar. Alla bokningar gjordes för flera månader sedan men när det nu gått en vecka så är det två ställen som kommer åka ut och ersättas av ombokningar på ställen vi redan besökt. Så jäkla bra har det varit.
Vi inser dock att våra samtalsämnen börjar ta slut. Frågesporten som vi ägnar oss åt hela tiden hade idag bland annat kategorin ”nämn så många filmer du kan som Janne ”Loffe” Carlsson har medverkat i”…
Sen lanserade Bertheau en fråga som var speciellt framtagen för Rimstedts, ”nämn en kändis som har en okänd tvilling”. Jag svarade Mikael Rimstedt men fick ingen poäng för det och vi var alla rätt usla på att känna till en massa okända människor visade det sig.
Nåväl, nu ska vi sova. Upmark och Bertheau har ofta förslag på vad vi borde titta på. Upmark scoutar all jordens livesport och Bertheau har koll på varenda humoristiskt klipp på Youtube.
Det skämtas en hel del om Ola, Micke och Simon dessutom. De vet nämligen exakt vilket kort som spelats i typ varenda match oavsett klass. Nyström däremot vet absolut ingenting. När han stått över och dyker upp till spel frågar han ofta hur det gick i förra matchen.
Det blev ett långt inlägg om ingenting känner jag nu - dags att sätta punkt. Upmark/Nyström spelar med Rimstedts mot Rumänien. Janne ”Loffe” Carlsson gjorde tydligen drygt 30 filmer varav ingen av oss hade sett ”47:an Löken blåser på”.
Sidor
Danmark eller Korea? Jag tippar på Danmark.
Sidor