Forum » Allmänna diskussioner » Öppna landslaget i EM

Öppna landslaget i EM

69 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg

Sidor

Claus Clausen

Jo,jo, klart han ska hålla grabbarna på gott humör. Använder man forumet till att förmedla något till oss intresserade och skriver en dag apropå dagens matcher ”det här ska bli riktigt roligt” och det slutar med ingen som helst reaktion Var det inte roligt, var det en besvikelse eller tom roligt ?

Bridge är tävling, passion och känslor, de andra kaptenerna har visat det.

Det här är naturligtvis ingen kritik mot spelarna, de är mina brigdehjältar. Egentligen ingen kritik mot kaptenen heller, bara lite märkligt.

Nu blev det som en rapport från barnbarnens scoutläger.

Sidor

Micke Melander

Personligen tycker jag det är fullständigt underbar rapportering, extra kul med bilder. Var är Bertheau i morgonbadet?

Vill man läsa givarna och analyser som man själv inte gjort via bbo finns ju bulletinen!

Sidor

Fredrik Kronmarker

Scoutlägret är över. Det blev en sjunde plats.

Ni kanske tycker det är värdelöst men vi är så jäkla glada. Det hade verkligen känts för jäkligt att återigen missa ett VM (Bermuda Bowl). Men nu är vi med och jag tror inte vi kunde vara gladare. 14:e plats senast på EM och nu äntligen med i finrummet igen. Konkurrensen blir tuffare och tuffare i den öppna klassen. Att nationer som Nederländerna och Polen åker ur visar hur svårt det är.

Jag är väldigt stolt över alla men framför allt vill jag hylla Janne och Lasse. Inte bara har de spelat fantastiskt - de har varit otroligt stöttande lagkamrater. Så här i efterhand kan vi erkänna att det varit lite jobbigt.
Fyra av spelarna har varit allt mellan hel- och halvsjuka och det har varit något av ett pussel att få till det.

Vad som gör mig gladast är att vi som grupp lyckades resa oss efter några bedrövliga dagar mot slutet. Mest smärtsamt var det i förrgår när vi bara lyckades få ihop 22 poäng mot Turkiet, Schweiz och Spanien. Vi ska dock klappa oss på axeln över att vi aldrig tagit blicken från målet.

Janne och Simon har lovat att sjunga karaoke ikväll. Ola och Mikael sätter sig på flyget till Shanghai efter att ha matchats stenhårt i 25 av våra 29 matcher. Lasse har hittat en sällsynt bra whiskey säger han och Peter och jag ska lista ut hur vi ska ta oss härifrån.

Nu börjar det mödosamma arbetet med att bli ännu bättre, först till OS i Buenos Aires och sedan till VM nästa år.

Avslutningsvis min högst subjektiva bedömning vad gäller utmärkelser:

Årets lagspelare: Janne Selberg. En outtömlig källa till glädje.

Årets tilt: Simon Hult. Mer eller mindre ständigt i maskin efter varje match. Antonio Palma svårslagen etta dock. Italienaren Precario jagade bokstavligen sin partner efter näst sista ronden så han får också ett hedersomnämnande.

Årets kompass: Lasse Andersson. Om vi svajat till nån gång har Lasse med lugn stämma rättat in oss andra i ledet.

Årets viktigaste insats: Hult/Bertheau. På de sista sju brickorna mot England i näst sista ronden tog vi 46 IMP. Mycket tack vare två magiska slammar och lysande spel.

Årets bud: Färöarnas Simun Lassaberg tar priset utan nån som helst tvekan.
http://db.eurobridge.org/repository/competitions/24Herning/microsite/Asp/BoardAcross.asp?qboard=011.19..2410

Årets eldsjälar: Av mästerskapets 464 brickor spelade Mikael och Ola Rimstedt 400 av dom. Hatten av!

Årets bästa kompis: Apoteket tvärs över gatan. Alvedon, Treo, Ipren, Imodium och litervis med ingefära-shots fick oss med nöd och näppe att hålla oss på benen.

Årets padelkung: Mikael Rimstedt.

Tack för att ni orkat lyssna och hejat! Ert stöd har känts.

Sidor

Lisbeth Nilsson

Jag som alltid klagar, måste understryka den fantastiska matchen Simon och Peter gjorde mot England. Är djupt imponerad. Och grattis till VM -platsen.

Sidor

Johan Wahlberg

Grattis och väl kämpat! Trevlig och glädjande att höra att ni har haft så god stämning.

Sidor

Lars Lundqvist

Någonstans pratades om Kung Henrik, jag vill istället hylla Kung Fredrik, som förstått att bridge är och kommer att vara ett lagspel.
All min respekt till dig, Fredrik Kronmarker!

Sidor

Niklas Warne

Lisbeth Nilsson skrev:


Jag som alltid klagar, måste understryka den fantastiska matchen Simon och Peter gjorde mot England. Är djupt imponerad. Och grattis till VM -platsen.

Ett tips i all välmening inför nästa mästerskap, Lisbeth: spar på invektiv och ”utvärdering” av insatsen tills tävlingen är över.

Sidor

Lars Andersson

Fredrik Kronmarker skrev:


Nu har vi kört ett kvällsdopp. Rankingen kring badvilja kan jag lika gärna göra officiell.
1) Hult
2) Janne
3) Ola
4) jag själv
…sen är det ett stort hopp till…
5) Micke
…ett ännu längre hopp till…
6) Lasse
…och en galax till…
7) Peter

Många har frågat mig om den här listan verkligen är korrekt!? Vad säger Fredrik?

Sidor

Logga in för att kommentera