Hej!
Vad gjorde ni för 40 år sedan?
Själv minns jag det när jag hörde på radion igår och det var intervju med Richard Herrey.
Jag var i Ryd och spelade Guldtävling.
Vi satt på ett hotell eller vandrarhem (minns inte exakt) och såg när de Gyllne Skorna vann Melodifestivalen det året.
De som vann Guldtävlingen var två legendarer som nyligen lämnat oss.
Hans-Olof Hallén och Hans Göthe.
Varför de två spelade ihop har jag ingen aning om, men att de var bra vet vi ju alla.
Här har ni länken om ni mot förmodan inte vet vad som menas med Herreys och de Gyllene Skorna.
https://youtu.be/WFeNRrRjOoo
Ingen bricka från tävlingen Lagerman, har du börjat bli gaggig?
Själv satt jag i ett garage ombyggt till en etta i Växjö och tyckte synd om mig själv eftersom min flickvän gjort slut med mig. På väg till Trelleborg dagen efter stannade jag vid en telefonkiosk, ringde till chefen på fönsterputsarfirman och sa att jag aldrig någonsin skulle putsa ett fönster till eller komma tillbaka till Växjö (han är fortfarande skyldig mig en veckas lön).
Jag har hållit båda löftena.
SSIH
skryt så in i h-e, snacka går ju - men inte … tror du hon pös därför
1984??
Hmm, jag tror jag göt ett nytt golv i garaget det året. Men det kan ha varit 83… eller nåt annat år i närheten??
Finns en Facebookgrupp som heter ”värdelösa fakta” eller något liknande Börje. Gissar att du är med där med tanke på detta inlägg
Mvh Joppe
Jag kan förstå att det sticker i ögonen men det känns kanske bättre om jag berättar att hon gjorde slut för hon tyckte jag var, hmpf, tråkig!
Det blev inte bättre av att hon senare gifte sig med en av mina bästa kompisar som är, hmpf, revisor!
Torbjörn,
Frågan är väl, har du någon sin ens varit i Växjö*?
https://www.vaxjo.se/
Vad pratar du om?
;-)
Näe, har nog ingen aning - såklart fel av mig. Ska jag deleta mitt inlägg? :-D.
Jag har ett minne från EM på Malta sommaren 1999. Det var ett bröllop på hotellet och då spelade orkestern en svensk låt! Vilken kan det vara?
Måste väl vara ”Sommaren som aldrig säger nej” med Malta
1984?
Tog hand om ungarna. Det räckte mer än väl.
Vilken låt kan det vara? undrade Lars Andersson
V-ås-åsa
Dancing queen - gissar jag.
Grattis till nya EM-minnen!
Jag kommer ihåg att orkestern spelade ”Take me to your heaven”, som precis vunnit Eurovision.
Grattis till EM-platsen!
Snyggt Ulf! Tack också!
Tack Pocken! Det var egentligen en bra gissning men inte rätt!
Åsa har koll! Snyggt.
Nja Joppe, väluppfostrad som jag är försöker jag besvara de frågor jag får och eftersom Janne nu frågade vad jag minns från 1984, skrev jag ner det