Forum » Allmänna diskussioner » Varför inga svenska lag i Baltic Cup?

Varför inga svenska lag i Baltic Cup?

4 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Rainer Trapp
Varför inga svenska lag i Baltic Cup?

Baltic Cup spelas just nu med lag från Finland, Vitryssland och baltiska staterna. Jag utgår från att även Sverige inbjudits att delta. I så fall; hur kommer det sig att inga svenska lag är med? Det finns säkert många lag som skulle kunna representera Sverige på ett hedervärt sätt. Rainer Trapp

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

Sverige var inbjudna, men trots febrilt letande i truppen samt efterlysning via bl a hemsidan lyckades PG inte få ihop ett lag som kunde åka.

Kopierar från senaste captain´s log

Baltic Cup 22-24 april i Pärnu (Estland)

Jag söker med ljus och lykta efter par som vill spela denna tävling. Vi har 2 lagplatser att fylla men i dagsläget verkar det svårt. Tacksam för intressanmälningar om några känner att de kan och vill.
Förbundet står för startavgift och smärre resebidrag (500:- per spelare). Väldigt trevlig tävling att spela, fint hotell till relativt låg kostnad.

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Hade Bim och jag blivit tillfrågade hade vi åkt. Vi är för all del aningen överåriga vid det här laget, men vi är ändå europamästare båda två, har spelat ihop i fyrtio år, och har (enligt min åsikt) det bästa systemet bland alla elitpar i Sverige.

Pg Eliasson
Bild för Pg Eliasson

Även jag beklagar att vi inte ställde upp i denna tävling.
Jag gick kanske ut med informationen en aning sent men jag kan inte tvinga truppar att delta. Speciellt som detta inte är en prioriterad tävling och det var svårt att hitta billiga flyg. Skall ha dig i åtanke nästa år Max. Jag erbjöd både senior -och juniorkaptenen platserna men ibland blir det inte som man vill. Jag hade några lag som ville åka men fick inte ihop det.

Logga in för att kommentera