Forum » Tävlingsledare och domslut » LK 1407 Bud efter tankepaus i lagtävling

LK 1407 Bud efter tankepaus i lagtävling

4 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Grönkvist
Bild för Johan Grönkvist
LK 1407 Bud efter tankepaus i lagtävling

E1062
kn8
76
K10764
Kkn873
K432
E104
D
D54
Kkn9532
E853
9
ED109765
D8
kn92
Nord
Öst
Syd
Väst

Väst
Nord
Öst
Syd
2
Pass
Pass 1
Dbl
3
3
4
Pass
Pass
Dbl
Pass
Pass
Pass
1 tankepaus

Resultat 4 +1 -990

Tävlingsledarens detaljerade faktaredogörelse:

Jag kallades till bordet efter avslutat spel. NS undrade om Väst hade till sitt bud 3 efter Östs tvekan? Jag meddelade mitt beslut som bygger på att jag inte tycker att Väst hade till sitt bud 3. Pass var ett logiskt alternativ. Däremot ansåg jag att NS får stå för dubblingen.

Tävlingsledarens domslut med motivering och lagrum:
Beslutet blev: ÖV -200 3+2 och NS -990 4X +1. Motivering se ovan.
Enligt Lag 16B.1.a och b och Lag 12.1a, b, c och e
Detta överklagades till juryn av NS.

Överklagande sidans synpunkter: Väderstreck N-S
Vill bara undersöka om OI föreligger och se om LK kommer fram till samma beslut som juryn. För oss är det inte självklart att slutkontraktet ska vara 4X.
Andra sidans synpunkter: Väderstreck Ö-V
Gör som ni vill. Vill ni ha 4 imp extra trots att ni vunnit överlägset så får ni gärna det. Vi orkar inte bry oss om struntsaker. Hälsningar från oss som vill ha trevligt vid borden.

Juryns beslut med domslut och motivering:

Juryns beslut 4X +1 -990 för båda sidor.
ÖV:s budgivning första varvet märklig. Icke desto mindre borde de rimligen komma till 4 även utan tankepaus.
(vilken snarast talar mot att Väst skall bjuda mer).
Överklagades till LK av NS

Lagkommissionens svar

Det har fastställts att det var en tankepaus innan Östs pass på 2. Väst har otillåten information på grund av Östs tankepaus. LK anser att pass är ett logiskt alternativ till att bjuda 3 och samtidigt det bud som den otillåtna informationen inte indikerar. När en spelare erhåller otil

Harald Skjaeran

Merkelig å publisere en sak om OI etter tenkepause uten å angi meldingsforløpet. Det er helt umulig å ha noen som helst mening om avgjørelsen slik den er presentert.

Tommy Andersson
Bild för Tommy Andersson

Mitt fel att budgivningen inte kom med. Alla bud var inskrivna men en lite bug hindrade den från att visas. Det är nu åtgärdat.

Leif Lundberg

Snabbt jobbat. Smile
Fast då försvann ju en del av lagkommisionens svar istället.

Vad blev domslutet?

Logga in för att kommentera