Forum » Bridge-IT och nya hemsidan » Mellandagsbridge

Mellandagsbridge

7 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Björn Ohlsson
Mellandagsbridge

På förstasidan finns det en rubrik ’Mellandagsbridge’ som länkar till en lista med tävling runt årsskiftet. Där kan man läsa följande instruktion: ”Maila information om vilka datum och tävlingar det gäller samt en länk till klubbens hemsida där spelarna kan finna komplett information.”

Detta är enligt mitt förmenande slöseri med tid och resurser. All information finns redan på respektive klubbs, eller distrikts, hemsida. Det borde inte finnas någon anledning att manuellt skicka in informationen till kansliet för att sedan manuellt läggas in i listan. Varför finns det inte en sökfunktion för tävlingar värd namnet? Man borde kunna välja tidpunkt (fr.o.m - t.o.m), plats (distrikt eller klubb), valör (guld, silver eller brons), klass (öppen, dam, mixed, junior eller veteran) typ (par eller lag) osv och sedan klicka ’sök’ och få upp en, båda aktuell och fullständig, lista. Jag vet att det finns en kalenderfunktion, men den är i det närmaste oanvändbar.

Samma sak gäller ”Sommarbridgelistan”, funktionärsutbildningar, bridgekurser.

/B

Leif Malvefors
Bild för Leif Malvefors

Även Pontus behöver input typ ovan.
Han kommer säkert att lösa detta. Ge honom bara lite tid.
Han är rätt man på rätt plats i rätt tid!

Johan Grönkvist
Bild för Johan Grönkvist

Hej Björn!

Visst är det så att detta som vi nu gör tar mycket tid för oss att skapa all info.
Men snart så släpps denna kalenderfunktionalitet som du eftersöker.
Den tillhör ett jättestor förändring där tävlingar och diverse andra händelser blir just ”händelser” och får en massa funktionalitet där ibland just detta som du skriver om är en möjlig sökning.

Så tills dess så får vi göra lite manuella listor till er medlemmar.

Björn Ohlsson

Johan Grönkvist skrev:


Den tillhör ett jättestor förändring där tävlingar och diverse andra händelser blir just ”händelser” och får en massa funktionalitet där ibland just detta som du skriver om är en möjlig sökning.

Kommer man att kunna se en tävling båda på distriktets och klubbens sida utan att lägga in den två gånger?

Kommer man att kunna hantera återkommande tävlingar på ett vettigt sätt? Det är i dagsläget allt för svårt att hitta en gammal tävling? Försök hitta seriesegraren i allsv II norra 2015?

Kommer man att kunna anmäla sig till en tävling i BIT?

Allt detta bygger på db-design och db-sökningar och borde varit något av det första man gjorde.

Jag ser fram emot denna uppdatering med tillförsikt.

/B

Johan Grönkvist
Bild för Johan Grönkvist

Om jag inte missuppfattat dina önskningar så är svaret Ja på alla dina frågor. Alla kanske inte kommer med i första släppet men på sikt.

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Leif Malvefors skrev:


Även Pontus behöver input typ ovan.
Han kommer säkert att lösa detta. Ge honom bara lite tid.
Han är rätt man på rätt plats i rätt tid!

Stor ironi.

Björn Ohlsson

Johan Grönkvist skrev:


Om jag inte missuppfattat dina önskningar så är svaret Ja på alla dina frågor. Alla kanske inte kommer med i första släppet men på sikt.

Jag vet inte vilken av mina synpunkter som är oklar, men jag skall förtydliga en av dem.

Om man behöver lägga in en tävling två gånger, en gång av klubben och en gång av distriktet så finns det grundläggande brister i (db-)designen. Detta är troligen något som ärvts från spader och borde åtgärdats innan man startade med implementationen av BIT.

/B

Logga in för att kommentera