Forum » Bridge-IT och nya hemsidan » Fungerar rankingsystemet som det ska?

Fungerar rankingsystemet som det ska?

1 inlägg / 0 nya
Lars-Magnus Gustafsson
Fungerar rankingsystemet som det ska?

När jag tittar på, inte bara mina egna få rankingpoäng (rp) utan även andras så ser jag inte att det stämmer riktigt med det som beskrivs på sidan https://www.svenskbridge.se/tk/nyheter/117490

Det hela kanske inte är så viktigt för många, men eftersom att det finns så borde det visa rätt. Notera att jag kan fa fattat fel. Det är inte helt ovanligt.
Det faktum att man kallar de gamla rp för

Quote:

Gamla mästarpoäng

och inte ”gamla rankingpoäng” som i beskrivningen i texten tyder på att detta är lågt prioriterat.

Jag får inte ihop matematiken på de jag tittat på. 100% senaste året ser rätt ut. 2/3 ser också rätt ut. Men sedan verkar något vara fel. Det ser ut som om det blir 2/3 även tredje året. Det rödmarkerade, ”2/3” finns med, men inte det rödmarkerade 1/3.

Jag hade en teori om varför det blir så. Jag såg nämligen att alla ”gamla mästarpoäng” inte var sorterade efter datum. Kan det vara så att de, inte bara sorteras utan också registreras efter det datum de rapporterades?
Men, istället för att jag har teorier eller på annat sätt gör ogrundade slutsatser så kanske någon som är insatt i systemet kan uppdatera om hur det fungerar och, framför allt talar om ifall att systemet är klart eller under arbete.

Detta är en fråga om ifall systemet fungerar. Det är inte ett inlägg om rankingsystemets vara eller inte vara.

mvh
Lars-Magnus Gustafsson