Forum » Bridge-IT och nya hemsidan » Guldtävlingar!?

Guldtävlingar!?

39 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg

Sidor

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Det behöver inte vara så komplicerat. Österrike har en hemsida som säkert är 25 år gammal där alla kommande större tävlingar (typ silver/guld) är listade i kronologisk ordning. Det finns en länk till arrangören och på ett annat ställe finns också resultaten. Det här använder alla Österrikiska bridgespelare vilket gör att alla tävlingar också läggs in.

Vill man hitta resultat från svenska tävlingar måste man leta under distrikt eller klubbar (vem vet tex vilken klubb som ordnar Ölandsveckan?).

Titta i menyraden på ”Turnier-kalender” och ”Turnier-Ergebnisse” länk

Det är väl 7-8 år sedan jag föreslog det här förra gången

Sidor

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Torbjörn Jönsson skrev:


Det behöver inte vara så komplicerat. Österrike har en hemsida som säkert är 25 år gammal där alla kommande större tävlingar (typ silver/guld) är listade i kronologisk ordning. Det finns en länk till arrangören och på ett annat ställe finns också resultaten. Det här använder alla Österrikiska bridgespelare vilket göra att alla tävlingar också läggs in.

Vill man hitta resultat från svenska tävlingar måste man leta under distrikt eller klubbar (vem vet tex vilken klubb som ordnar Ölandsveckan?).

Titta i menyraden på ”Turnier-kalender” och ”Turnier-Ergebnisse” länk

Det är väl 7-8 år sedan jag föreslog det här förra gången

Tack Torbjörn!!!
Det är precis detta jag efterfrågar!

Tänk vad lätt allt skulle bli. Och jag är 100% säker på att deltagarantalen kommer att gå upp också. Man tycker ju att det är väldigt tråkigt att Guldtävlingar läggs ner en efter en pga att folk inte hittar tävlingarna och vet om att dom skall spelas.

Nu kan jag precis ingenting om programmering men har trots detta fått för mig att det här inte borde vara svårt alls?
Och är det inte så svårt så tycker jag att det skall prioriteras faktiskt!

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Sidor

Erika Rodin
Bild för Erika Rodin

Om man tar sig till ”På gång” (hit kan man ta sig på minst tre sätt: 1) Tävlingar -> på gång 2) Hem -> på gång 3) Nyheter -> på gång) så finns ju en lista på de kommande tävlingarna. Just nu sträcker den sig till januari (dock ser jag att Gävleguldet saknas och brukar väl vara ett mixguld i Halmstad också, men antagligen är det så att det inte finns någon anmälningssida eller inbjudan till dessa tävlingar än och därför har de inte lagts upp, om jag har fel är ni välkomna att rätta mig).

Vet inte hur långt in i framtiden du vill kunna anmäla dig Mikael men det som ligger där nu sträcker sig till januari så det känns rätt rimligt. Att anmäla sig till något i april känns lite väl att ta i.. Särskilt eftersom bridgespelare har en tendens att anmäla sig dagen innan (detta är sant, men finns alltid undantag). Om man vill veta vad som händer efter januari (i form av guldtävlingar och uppåt) får man väl gå in i spelschemat och skriva in alla guldtävlingar i sin kalender för det kommande året. Sedan är alla ens problem lösta Smile

Eftersom alla klubbar inte verkar vilja göra reklam för sig på forumet så kommer man som spelare behöva ta liiiiiite initiativ och leta om man vill hitta något.

Självklart vore det trevligt med en lista på alla tävlingar och sedan bara klicka på anmäl.. Vänta lite, det är ju så kalendern fungerar! Att vi inte tänkte på den innan. Om man går till Tävling -> kalender så får man upp alla tävlingar som har blivit rapporterade till SBF.

Allt man behöver göra är att klicka på ”visa alla tävlingar” och sedan klicka bort bronstävlingar (om man nu inte är intresserade av dem också, vill man bara se guldtävlingar klickar man även ur silver). Så har det dock alltid varit för kalendern ser exakt likadan ut som i gamla sidan. (Vilket enligt mig är ful, hemsk och dålig och jag väntar med spänning på att den ska formateras lite bättre.)

Sidor

Nils Andersson

Hänvisa inte dit för då blir nog du också kallas bakåtsträvare. Allt som efterfrågas finns redan. Bara ett par klick bort. Alla klubbar som lagt in sina tävlingar finns med.

Sidor

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Fritt från Michael B Tretow: ”Klicka hit, klicka dit, det går runt en liten bit” (länk).

Det här inte ”a matter of opinion” för vi har rätt och ni har fel. Fattar vi inte hur man skall hitta något på hemsidan så är det hemsidan det är fel på och inte på oss och då spelar det ingen roll vad ni strukturerade och logiska människor tycker.

Jag får stryk av min dotter (vilket jag kan leva med) och hustru (vilket jag inte kan leva med) i Mario Kart så jag skulle gärna öva lite när jag är ensam hemma men det kan jag inte eftersom det har suttit en liten strukturerad och logisk japan och bestämt att man skall klicka hit och klicka dit för att få igång skiten.

länk

Sidor

Björn Sörling

Det går en guldtävling i Malmö den 3 dec som ligger uppe i Spader. Det finns också en inbjudan till denna på MBK:s hemsida. På ’På gång’ syns den inte. Om en guldtävling faller i skogen och ingen kan höra den falla, finns den då?

Sidor

Lennart Eriksson

Nu är det som en butik utan skyltfönster.
Det är lätt att gå förbi även om butiksnamnet
är bekant och dörren är olåst efter några klick.

Sidor

Fredrik Jarlvik

Björn Sörling skrev:


Det går en guldtävling i Malmö den 3 dec som ligger uppe i Spader. Det finns också en inbjudan till denna på MBK:s hemsida. På ’På gång’ syns den inte. Om en guldtävling faller i skogen och ingen kan höra den falla, finns den då?

Den finns Björn! Smile
Den syns inte överallt, men förhoppningsvis HÄR!

Sidor

Logga in för att kommentera