Forum » Bridge-IT och nya hemsidan » Editering, fet stil, kursiv stil etc

Editering, fet stil, kursiv stil etc

5 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Wahlberg
Editering, fet stil, kursiv stil etc

Hej,

Texteditorn fungerar mycket dåligt. Jag har inte lyckats få till fet och/eller kursiv still på ett önskvärt sett. I mitt inlägg ”angående juniorrekrytering” så ville jag t.ex. markera det inklistrade brevet i fet och kursiv still. Detta gick inte genom att markera hela texten.

Ibland lyckades jag delvis genom att bara ta ett ord, en rad eller ett stycke åt gången men inte alltid. Tills slut gav jag upp.

//Johan

Johan Grönkvist
Bild för Johan Grönkvist

Ibland lyckades jag delvis genom att bara ta ett ord, en rad eller ett stycke åt gången men inte alltid. Tills slut gav jag upp.

Texteditorn fungerar mycket dåligt. Jag har inte lyckats få till fet och/eller kursiv still på ett önskvärt sett. I mitt inlägg ”angående juniorrekrytering” så ville jag t.ex. markera det inklistrade brevet i fet och kursiv still. Detta gick inte genom att markera hela texten.

Kolla din text ovan Johan

Du måste tyvärr ta och markera hela stycket som kursiv eller fet stil.
Så vid varje radbryt så måste du köra nytt.
Vill du ha fet och kursiv så är det *** som gäller.

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

I textredigeraren borde ni ha en symbol för att lägga in en giv. Jag har precis gjort det och det var ett joxande inte minst eftersom jag inte har en aning om hur jag gör sådana där klammer (nej, jag vill inte lära mig) som krävs för att lägga in given.

Vad är det för knapp det står ”Vi” på i textredigeraren?

Det går förresten inte att göra dubbla mellanrum mellan rader.

Pontus Silow
Bild för Pontus Silow

Torbjörn Jönsson skrev:


I textredigeraren borde ni ha en symbol för att lägga in en giv. Jag har precis gjort det och det var ett joxande inte minst eftersom jag inte har en aning om hur jag gör sådana där klammer (nej, jag vill inte lära mig) som krävs för att lägga in given.

Vad är det för knapp det står ”Vi” på i textredigeraren?

Det går förresten inte att göra dubbla mellanrum mellan rader.

En grafisk giveditor står på önskelistan, men är tyvärr inte prioriterat för tillfället. Vi har annat som är mer angeläget och vi har en bra textbaserad editering av givar.

Knappen med ”Vi” är en extra ”Video”-knapp som av någon anledning har smugit sig in i raden. Vi felsöker och skall såklart ta bort den. Ignorera den så länge.

Johan Wahlberg

Johan Grönkvist skrev:


Ibland lyckades jag delvis genom att bara ta ett ord, en rad eller ett stycke åt gången men inte alltid. Tills slut gav jag upp.

Texteditorn fungerar mycket dåligt. Jag har inte lyckats få till fet och/eller kursiv still på ett önskvärt sett. I mitt inlägg ”angående juniorrekrytering” så ville jag t.ex. markera det inklistrade brevet i fet och kursiv still. Detta gick inte genom att markera hela texten.

Kolla din text ovan Johan

Du måste tyvärr ta och markera hela stycket som kursiv eller fet stil.
Så vid varje radbryt så måste du köra nytt.
Vill du ha fet och kursiv så är det *** som gäller.

Som sagt, jag fick till det ibland och misstänkte att det hade med radbryt att göra. Jag provade flera varianter och gav till slut upp. Jag vidhåller att texteditorn är för dålig.

Men tack för ditt svar :).

//Johan

Logga in för att kommentera