Forum » Allmänna diskussioner » False card by Mikael Rimstedt

False card by Mikael Rimstedt

5 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Arne Jordestedt
Bild för Arne Jordestedt
False card by Mikael Rimstedt

En artikel på Bridge Winner av Kit Wolsey kom idag från gårdagens spel på BBO;

Länk klicka här What´s the Problem

Johan Grönkvist
Bild för Johan Grönkvist

Antingen jädrigt läckert eller en Kalle kanin som sorterat 2 bland rutrarna. Jag vet vad jag tror förekom i MR;s hjärna Smile

Johan Sylvan

Håller helt med, om han verkligen hade en plan och den var exakt som relaterat till den möjliga sits han ville måla upp för försvaret var det oerhört vackert:-) Finns många liknade lägen där man kan vilseleda försvaret genom olika typer av ”falcecarding”, väl värt att tänka på som spelförare. Framför allt är det ofta bra att behålla sitt lägsta kort i färgen vilket gör det mycket svårare för försvaret att säkert veta hur många kort partnerns vända visar. I Mickes giv t.ex fick ju Väst en gissning vilket han inte fått om Micke bekänt med Hj2 i stick 1 eller stick 2.

Arne Jordestedt
Bild för Arne Jordestedt

Visst var det läckert. Clapping Läser ni kommentarerna så diskuteras det liknande läge också, samt Mikael har själv kommenterat sitt spelsätt, det var inte en missklick, hj9+J. All cred till Mikael som såg läget och prövade.

Jan Lagerman

Anders Wirgren har lärt mig att 2 + knekt ofta är rätt väg.
Förmodligen inte på just denna giv, men med 2 på träkarlen och 3 kort på handen, är det ofta rätt att hålla i det näst lägsta kortet.

Logga in för att kommentera