En artikel på Bridge Winner av Kit Wolsey kom idag från gårdagens spel på BBO;
Länk klicka här What´s the Problem
En artikel på Bridge Winner av Kit Wolsey kom idag från gårdagens spel på BBO;
Länk klicka här What´s the Problem
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Bra länkar
Profilering
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior
Antingen jädrigt läckert eller en Kalle kanin som sorterat ♥2 bland rutrarna. Jag vet vad jag tror förekom i MR;s hjärna
Håller helt med, om han verkligen hade en plan och den var exakt som relaterat till den möjliga sits han ville måla upp för försvaret var det oerhört vackert:-) Finns många liknade lägen där man kan vilseleda försvaret genom olika typer av ”falcecarding”, väl värt att tänka på som spelförare. Framför allt är det ofta bra att behålla sitt lägsta kort i färgen vilket gör det mycket svårare för försvaret att säkert veta hur många kort partnerns vända visar. I Mickes giv t.ex fick ju Väst en gissning vilket han inte fått om Micke bekänt med Hj2 i stick 1 eller stick 2.
Visst var det läckert.
Läser ni kommentarerna så diskuteras det liknande läge också, samt Mikael har själv kommenterat sitt spelsätt, det var inte en missklick, hj9+J. All cred till Mikael som såg läget och prövade.
Anders Wirgren har lärt mig att 2 + knekt ofta är rätt väg.
Förmodligen inte på just denna giv, men med 2 på träkarlen och 3 kort på handen, är det ofta rätt att hålla i det näst lägsta kortet.