Forum » Allmänna diskussioner » ONLINEFESTIVALEN ÄR IGÅNG!

ONLINEFESTIVALEN ÄR IGÅNG!

64 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Stort tack för tipset Mikael - mycket uppskattat!

För de som vill kunna klippa och klistra texten så skickade jag in den på denna länk: Pastebin

Om man vill kan man också använda valfri HTML-editor där man skapar sin egen lilla tabell, så är det enkelt att ändra. Testa exempelvis denna: Html-Online

Sidor

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Sidor

Carl-Henrik Nauclér

.

Sidor

Carl-Henrik Nauclér

Du älskar verkligen RealBridge va Stefan?

Sidor

Stefan Olausson

Carl-Henrik Nauclér skrev:


Du älskar verkligen RealBridge va Stefan?

Hej Calle Cool

Spelet är OK, tycker jag.

ALLT det andra är bara TOTAL KATASTROF ! ! !

Deras giv-arkiv skrev jag om för ett tag sen:

https://bridgewinners.com/article/view/the-terrible-realbridge-deals-archive/

Lycka till med Bridgen!

Bigsmile

Sidor

Stefan Olausson

Jag får testa imorgon…. skriva Peter Fredin i inloggningsrutan, gå o sätta mig vid deras bord, och se om nån märker nåt!
(stänger av webcam o säger att den gått sönder….)

Bigsmile

Bigsmile

Bigsmile

Sidor

Carl-Henrik Nauclér

Jag håller verkligen inte med dig, tycker realbridge spel och presentation av brickorna efteråt är super, men smaken är som baken. Lycka till med bridgen och förhoppningsvis möts vi på St Erik live snart!

Sidor

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Stefan Olausson skrev:


När man kommer in till en lista med typ 50 bord…. hur lätt är det att hitta det bord man söker, när det inte finns nån sökfunktion?

Det är väldigt lätt, om än primitivt.

ctrl+f

Däremot håller jag med om att konto/inloggning för spelare är eftersträvansvärt för att säkerställa att det alltid är samma person med samma namn. Men detär ändå inget som hindrar att du reggar ”Fredin” innan Fredin reggar ”Fredin”. Det var t.ex. någon random gök på BBO som utgav sig för att vara Gunnar Hallberg innan Gunnar själv hade spelat på BBO.

Sidor

Stefan Olausson

Thomas Andersson skrev:

ctrl+f

Funkade det i play-länken?
Har för mig jag testade det, men att inget hände.
Får prova igen imorgon.

Sidor

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Stefan Olausson skrev:


Thomas Andersson skrev:

ctrl+f

Funkade det i play-länken?
Har för mig jag testade det, men att inget hände.
Får prova igen imorgon.

Ja, men markeringen försvinner ganska snabbt igen, typ 1 sekund.

Sidor

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Finns det någon åskådarlänk nu till CC Round of 32 ?

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Sidor

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Mikael Westerlund skrev:


Finns det någon åskådarlänk nu till CC Round of 32 ?

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Det lättaste är att alltid använda kibitzlänken så behöver vi inte nya länkar för varje tävling eller session:

https://kibitz.realbridge.online/

och därefter klicka på relevant session:

Sidor

Stefan Olausson

Har fått info att det på realbridge är tillåtet för spelande spelare att kibitza sin egen match, så att man (med sedvanlig fördröjning) ser scorerna på tidigare brickor en bit in i matchen.

Kan ju ibland påverkar hur ”risky” man spelar mot slutet beroende på om man ligger under eller över.

Är det tillåtet, så bör ju alla känna till detta, ur rättvise-aspekt.

(själv tog jag för givet att det inte är tillåtet, tills nu, men jag kanske missat nån info om detta)

Sidor

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Du tog för givet att det inte var tillåtet???
Får jag fråga hur du över huvud taget kunde komma på en så osannolik sak?

Det är 30 minuter fördröjning vilket jag tror att ALLA känner till vid det här lagt. Förklara gärna då varför man inte skulle kunna titta på sina lagkamrater om man inte spelar den halvleken?

Jag kan i alla fall inte för min vildaste fantasi komma på något själ över huvud taget?

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Sidor

Suzanne Lemborn
Bild för Suzanne Lemborn

Det är 30 min. fördröjning och vem som helst kan sen gå in på åskådarlänken och se resultaten, så är det men… för att kunna utnyttja detta så ska du alltså spela 30 min. långsammare än dina lagkamrater för att kunna tillgodogöra dig något resultat. Du åker nog på tidsavdrag istället för att vinna massa VP så det är nog inte att rekommendera.
Vill även uppmärksamma er om att det finns lustigkurrar:)
Någon loggade in som en annan spelare ”Mr X” och tittade sen på när den äkta Mr X spelade. För andra åskådare ser det ju då ut som om han tittade på sig själv ,men så var det inte:)
Mvh Suz

Sidor

Stefan Olausson

Suzanne Lemborn skrev:


för att kunna utnyttja detta så ska du alltså spela 30 min. långsammare än dina lagkamrater för att kunna tillgodogöra dig något resultat

Det var inte alls det jag skrev.
Läs mitt inlägg igen.
(en 16-brickors halvlek, t ex, är ju ca 2 tim lång)

För övrigt, helt OK — bara alla vet klart vad som gäller, som sagt… (ingen i vårt lag verkar ha vetat…)

Har kanske blivit ”BBO-skadad” då self-kibitzing har ett allmänt lite ”skamfilat” rykte där Mmm —- (ja, jag vet också att det inte är nån fördröjning på BBO!)

Ofta är ju dock SBF-klubbars instruktion på BBO att
”barometer-läget” ska vara avslaget
på BBO-matcher (varför då, kan man undra?).

På realbridge spelas ju nu i praktiken med (ett fördröjt) ”barometer-läge” aktiverat.

Sidor

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

CC R32

Veteran Par slutresultat

Precis som i SM Dam kan det för veteranerna skilja 0,1p här och där pga avrundningsfel (jag har bara tillgång till avrundade brickscorer vid domslut) jämfört med den officiella resultatlistan.

Sidor

Stefan Olausson

Mikael Westerlund skrev:


Förklara gärna då varför man inte skulle kunna titta på sina lagkamrater om man inte spelar den halvleken?

Blir lite osäker om du förstod vad jag skrev…

Det handlar alltså om att spelande spelare kibitzar sin egen match. Med fördröjning givetvis (spelarna ser då alltså scorerna i pågående halvlek m ca 30 min delay).

(har editerat mitt inlägg ovan, för att förtydliga, ifall det var oklart)

Lycka till med Bridgen!!

Cool

Sidor

Lars-Göran Larsson

Märkligt att Stefans inlägg får den reaktion den får. Han säger väl:
a) jag spelar utslagsmatch med 16 brickor på pc:n
b) efter 13-14 brickor tar jag telefon och loggar in på åskådarlänk med vilket namn som helst och kollar läget för 30 min sedan.
c) ger mig möjlighet till taktiskt spel/bud resterande brickor om jag vill.
.
Han har ingen åsikt om det, utan vill bara påpeka möjligheten eftersom det inte uttryckts som förbjudet (Suz säger det är olämpligt, vilket man kan hålla med om) och så önskar han lycka till. Smile
Eller är det jag som fattat fel?

Sidor

Stefan Olausson

Lars-Göran Larsson skrev:


Märkligt att Stefans inlägg får den reaktion den får. Han säger väl:
a) jag spelar utslagsmatch med 16 brickor på pc:n
b) efter 13-14 brickor tar jag telefon och loggar in på åskådarlänk med vilket namn som helst och kollar läget för 30 min sedan.
c) ger mig möjlighet till taktiskt spel/bud resterande brickor om jag vill.
.
Han har ingen åsikt om det, utan vill bara påpeka möjligheten eftersom det inte uttryckts som förbjudet (Suz säger det är olämpligt, vilket man kan hålla med om) och så önskar han lycka till. Smile
Eller är det jag som fattat fel?

Tack LG!
Skönt med folk som kan läsa innantill!

Cool
Yes

ps. redan efter ca 5-6 brickor(~30min),
kan man kika på scoren från 1a brickan, osv…

Sidor

Lars Adie

Stefan Olausson skrev:


Lars-Göran Larsson skrev:


Märkligt att Stefans inlägg får den reaktion den får. Han säger väl:
a) jag spelar utslagsmatch med 16 brickor på pc:n
b) efter 13-14 brickor tar jag telefon och loggar in på åskådarlänk med vilket namn som helst och kollar läget för 30 min sedan.
c) ger mig möjlighet till taktiskt spel/bud resterande brickor om jag vill.
.
Han har ingen åsikt om det, utan vill bara påpeka möjligheten eftersom det inte uttryckts som förbjudet (Suz säger det är olämpligt, vilket man kan hålla med om) och så önskar han lycka till. Smile
Eller är det jag som fattat fel?

Tack LG!
Skönt med folk som kan läsa innantill!

Cool
Yes

ps. redan efter ca 5-6 brickor(~30min),
kan man kika på scoren från 1a brickan, osv…

Ja det kan alla som spelar :), vet inte hur mycket hjälp jag får av det dock.

Om det är tillåtet får en TL tala om.
Men har en känsla av att det är svårt att undvika så länge inlogg till länken inte är kopplad till en dator, konto eller mid ( om jag uppfattat rätt ), och det ska finnas åskådare ”bara” 30 minuter senare.

För övrigt uppfattade jag det oredigerade inlägget på samma sätt som Suzanne.

Sidor

Stefan Olausson

Om det ska va tillåtet, så borde SBF be Realbridge att scorerna även visas vid bordet, med samma fördröjning som i kibitz-gui’t.

Sparar tekniskt meckande m dubbla inloggningar för alla spelare.
Och ger då även mindre belastning på deras servrar — vilket vi redan ser är ett växande problem (segheten).

= WIN WIN

Sidor

Philip Berggren

Stefan Olausson skrev:


Lars-Göran Larsson skrev:


Märkligt att Stefans inlägg får den reaktion den får. Han säger väl:
a) jag spelar utslagsmatch med 16 brickor på pc:n
b) efter 13-14 brickor tar jag telefon och loggar in på åskådarlänk med vilket namn som helst och kollar läget för 30 min sedan.
c) ger mig möjlighet till taktiskt spel/bud resterande brickor om jag vill.
.
Han har ingen åsikt om det, utan vill bara påpeka möjligheten eftersom det inte uttryckts som förbjudet (Suz säger det är olämpligt, vilket man kan hålla med om) och så önskar han lycka till. Smile
Eller är det jag som fattat fel?

Tack LG!
Skönt med folk som kan läsa innantill!

Cool
Yes

ps. redan efter ca 5-6 brickor(~30min),
kan man kika på scoren från 1a brickan, osv…

Vill man sitta och, i mitt tycke, fuska sådär så ja, då är det svårt att hindra med det system som nu finns. Skulle aldrig ens överväga att göra det som du tar upp och hoppas ingen annan gör det heller. Men sen är jag väl medveten om att det finns på tok för många som gör vad som helst för att vinna.

Dock kan ju påpekas att tar man fram telefonen och gör detta så är det i sig ett direkt regelbrott för den ska man inte ha när man spelar.

Sidor

Lars Adie

Stefan Olausson skrev:


Om det ska va tillåtet, så borde SBF be Realbridge att scorerna även visas vid bordet, med samma fördröjning som i kibitz-gui’t.

Sparar tekniskt meckande m dubbla inloggningar för alla spelare.
Och ger då även mindre belastning på deras servrar — vilket vi redan ser är ett växande problem (segheten).

= WIN WIN

Ja varför inte, vi kan se resultatet för en bricka i partävling efter den är spelad varför inte samma i lag.

Sidor

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Ja då missförstod jag Stefans första inlägg innan det blev redigerat.

Jag hade inte ens tänkt tanken att någon kunde göra så som ni nu beskriver.
Jag förstod det som att jag som spelat första halvleken i en match och sedan gick in i andra halvlek efter att spelet pågått i 30 minuter och tittade på mina lagkamrater då jag själv satt ut i andra halvleken.

Att detta inte skulle vara tillåtet kunde jag bara inte förstå!?

Men nu förstår jag vad som menades och det är väl 100% självklart att ingen som sitter och spelar får logga in med ett annat konto och titta på sin egen match.
Det måste i alla fall i mitt tycke leda till Livstids avstängning!?

Och ett stort ursäkta om jag lät hätsk i mitt förra inlägg då eftersom jag kände mig träffad Smile

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Sidor

Hans Kvick

livstids avstängning är ju rätt hårt. Men håller med om att en lång avstängning bör ske. Självklart är det inte ok att gå in och titta på sig själv med 30 minuters fördröjning.

Sidor

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Sidor

Stefan Olausson

Stefan Olausson skrev:


Har fått info att det på realbridge är tillåtet för spelande spelare att kibitza sin egen match, så att man (med sedvanlig fördröjning) ser scorerna på tidigare brickor en bit in i matchen.

FYI, fick update att detta nu skickats vidare till TK.

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Stefan - det framgick inte i ditt första SMS till mig att det avsåg spelande spelare.

Som lagkamrat på avbytarbänken är det absolut inga konstigheter med att man kan följa sitt lag via åskådarlänken, och som spelande spelare kan man så klart gå in och kika när man väl spelat klart.

Däremot vore det högst oetiskt att under spelets gång gå in för att se ställningen.

Sidor

Stefan Olausson

Tack Linnea!

Bra att missförståndet blev utklarat i alla fall!

Smile
Yes

Sidor

Logga in för att kommentera