Forum » Allmänna diskussioner » Alibispelaren

Alibispelaren

125 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg

Sidor

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Mikael Grönkvist skrev:

Jag håller med, kanske extra mycket på grund av rullstolskommentaren till Boye. Han stavar dock sitt namn Multon. Men du kanske försökte få hans namn att bli lite mer likt ”mouton” (får på franska)? :)

Det där med rullstolen får du förklara för det har jag missat.

(Moulton låter mycket mer franskt!).

Sidor

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

http://bridgewinners.com/article/view/physical-threat-against-boye/

Sidor

Reine Gustavsson

Max, har lagt en timme på att leta. Det enda jag kom fram till var en rad av Boye. Jag hade hans huvudinlägg (2015) uppe, där han nämner hotet från en spelar i Monacos lag .I en kommentar (av 600) friar han Zimmerman och det är väl knappast norrmännen ,alltså återstår M. Jag hittade det via Christian Wennervold (elle ven) på bridgewinners. Boye hade berättat för W, då landslagskapten om hotet ”vi har rullstolar att låna ut” klassiskt maffiauttryck. Jag vet inte om mailet är tillgängligt i helhet.

Sidor

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Jag letade också, med ringa framgång, efter det ursprungliga inlägget, eftersom det är bättre med en direkt än en indirekt referens.

Men jag minns det hela tydligt, mycket p g a ett annat inlägg (fritt ur minnet): “Nåt sånt här bråk skulle aldrig kunna ske om till exempel vinnaren av 100 meter rullstol i Paralympics.”

Mitt tämligen osmakliga svar till detta var “tur att Boye inte finns bland dem.”

Sidor

Logga in för att kommentera