Ingen i zonen
Syd är inne i ett sangkontrakt. Nord-Syd behöver fyra stick.
Om/när du knäcker den, svara inte med rätt lösning då, för det förtar ju glädjen för andra. Nöj dig med ett kaxigt ”Den löste jag lätt!”, alternativt bara en lajk.
Om/när du knäcker den, svara inte med rätt lösning då, för det förtar ju glädjen för andra. Nöj dig med ett kaxigt ”Den löste jag lätt!”, alternativt bara en lajk.
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Bra länkar
Profilering
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior
Den löste jag lätt!
Den löste jag lätt!
Jag med
En vacker liten sak (som vanligt….)!!
svåraste hittils, tur att det bara finns 5 kort att välja på
Vackert slutspel
Tänk att bli utsatt för det här som öst i verkligt spel.
Allting ser bra ut, man har nästan skrivit in en bet redan, och så blir min fina hand fullständigt mosad.
Tur att det bara var 5 kort i kluriga problemet.
Jag tycker iofs att flera av de tidigare problemen varit betydligt svårare.
Ett stort tack till Max för att man får hjälp med att hålla igång hjärnan när man sitter här i corona bubblan.
FACIT
Eftersom såväl spader som klöver direkt leder till elände måste Syd inleda med ruter.
Ruternio-tio-knekt. Så hjärter, som via Syds rutersak går till Väst. Den framtvingade rutervändan skvisar Öst.
Men Väst kryper på ruternio! Då blir det inget av det hela, för bordet saknar en ingång.
Därför börjar Syd istället med ruterfem. Bordets åtta vinner sticket, och Väst åker in i hjärter som tidigare.
Öh, vadå? Satte Väst i rutertio? En sån skurk! Men det gör inget, Nord vinner med ruterknekt, och på Nords hjärter sakar Syd ruter som tidigare. Bordets ruteråtta är fet nog för att såväl vinna nästa stick som skvisa Öst.