Forum » Allmänna diskussioner » SM Lag semifinalerna är igång!

SM Lag semifinalerna är igång!

46 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund
SM Lag semifinalerna är igång!

De allra flesta spelarna skötte sig alldeles utmärkt, och var på plats på utsatt tid i morse!

Spelet startade klockan 10, och kan följas med 30 minuters fördröjning via åskådarlänken, https://kibitz.realbridge.online/ - här finns instruktioner för hur du följer spelet, eller går in som videokommentator själv!

Tabeller hittar ni här!

Och vi kommer att försöka hinna med att göra några intervjuer under dessa dagar, de läggs upp på förbundets youtube-konto.

Vi började med att intervjua lag Berik häromdagen (då var min dator JÄTTETRÖTT tyvärr.)

Och nu när vi väl fått igång alla matcher så gjorde jag ett besök på tävlingsledarbordet.

Häng med! Smile

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Nu testar jag och Suz en videokommentators-funktion på åskådarlänken - Kom till bord 38 och säg hej!

Välj Linnea och Suz i listorna!

Det går bra att ställa frågor till oss i chatten!

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Nu finns en intervju med Skåne - BK Lavec!

Sidor

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Linnea Edlund skrev:


Nu finns en intervju med Skåne - BK Lavec!


Till Linneas övriga goda egenskaper kan vi nu också lägga en väldigt behaglig röst, som gjord för video/radio/TV. Fast hon får jobba lite på ironin för när hon sa att spelarna var bildsköna - då gick Ulf Nilsson …

Sidor

Johan Sylvan

Finns det någon IAF från semifinalerna?

Sidor

Tobias Törnqvist

Det är en lagtävling för helvete!

Sidor

Johan Sylvan

Klart det är en lagtävling. Tycker det är intressant att se vad som hänt vid alla bord på brickorna, inte minst för att hitta skrivbara brickor till min bridgeblogg

Sidor

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Johan Sylvan skrev:


Klart det är en lagtävling. Tycker det är intressant att se vad som hänt vid alla bord på brickorna, inte minst för att hitta skrivbara brickor till min bridgeblogg

Du kan se alla brickor, spel, travellers osv på realbridge kibitz-länk, inklusive IAF. Så här t.ex.:

Sidor

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Vad tror ni Peter Fredin spelade ut på den här brickan som Nord?

Edit: 1Kl var 2+ och 1Ru förnekade 5-korts hf.

Sidor

Petter Fryklund

Kan man få RealBridge att sluta byta bord plötsligt?

Sidor

Per Jephson

Om 2sp visade 4k och längre lå verkar klöverhacka något desperat men om det var en allmän invit mot en balanserad 14pundare är det ”par for the course”… (och därmed inte särskilt ”Fredinigt”…)

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

En rykande färsk intervju! Det överlägset yngsta laget i tävlingen, Kings and Queens ställde upp på att intervjuas.

Ni kan se den på Youtube!

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Petter Fryklund skrev:


Kan man få RealBridge att sluta byta bord plötsligt?

Petter - Menar du i spelet eller på åskådarlänken? Eller när du är inne och kollar resultat? Smile

Sidor

Petter Fryklund

På åskådarbänken. Tittar på sonen men blir efter ett tag tittandes på Malmsten.

Sidor

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Per Jephson skrev:


Om 2sp visade 4k och längre lå verkar klöverhacka något desperat men om det var en allmän invit mot en balanserad 14pundare är det ”par for the course”… (och därmed inte särskilt ”Fredinigt”…)

Sorry, har lagt till förklaring nu (1Kl var 2+ och 1Ru förnekade 5-korts hf).

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Petter Fryklund skrev:


På åskådarbänken. Tittar på sonen men blir efter ett tag tittandes på Malmsten.

Petter - om det är så att du går in under ”Scores” så får du upp resultatet från det bord du klickar på - då är det lätt hänt att man kommer åt andra resultat än från det bord man sitter vid.

Är det så att man sitter kvar vid bordet efter halvtidsbyte så kan det komma nya spelare till bordet - då man har bytt platser i halvtid.

Sidor

Petter Fryklund

Jag sitter lugnt å tittar på sonen, någon händelse triggar bordsbyte. Först trodde jag att det var att de var långsamma i spelet, men det verkar vara slumpmässigt (verkar, men jag slår vad om att det är händelsestyrt [45 års erfarenhet av IT]).

Hände precis nu igen.

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Petter - Nya spelare ska bara kunna komma till bordet efter varje ny halvlek påbörjats, alltså vid bricka 13, 25, 37.

Annars måste man aktivt välja att gå till ett annat bord, eller så spökar det hos dig. Smile Är du HELT säker på att det inte är resultaten du kommit åt?

Sidor

Petter Fryklund

Ja. Jag sitter bara å tittar lugnt. Finns det loggar?

Sidor

Petter Fryklund

Nu fick jag skifte vid slut budgivning, jag tror jag fått skifte vid slut bricka tidigare.

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Ny intervju - snabbaste bordet i andra halvlek - Bröderna Rimstedt i lag Bertheau mötte Hans och Eva i lag Tofta gård.

Finns på Youtube så klart.

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Petter Fryklund skrev:


Nu fick jag skifte vid slut budgivning, jag tror jag fått skifte vid slut bricka tidigare.

Inga loggar - men jag ringer dig gärna om en timme och kopplar upp via Teamviewer för att se det med egna ögon. Smile

Sidor

Petter Fryklund

För mig ser det som om guiet är byggt med QT. QDebug kan logga till fil, men det är kanske inte på.

På jobbet använder vi QT, men jag jobbar med applikationerna som så klart är kodade i Ada.

Sidor

Per Jephson

Alldeles oavsett budens betydelse har jag svårt att se att Merlin hittade ett utspel som kollrade bort spelföraren… eller är det helt enkelt en studie i hur trollkarlen tänker?

Sidor

Petter Fryklund

Nu är det nåt nytt mystiskt. Calle å Martin spelar på bord 55, då borde bord 56 vara det andra bordet, men där sitter förra motståndarna kvar. Om man söker i bordlistan får man inte träff på någon annan dyr Englund.

Nu har Arnberg å Hammarström dykt upp på bord 58.

Sidor

Björn Sörling

Varje lag har ett ”hemmabord”. När matcherna börjar byter ÖV-paren plats med det aktuella motståndet. Bordsnumren har inte någon samhörighet med närliggande bord (annat än att 1-6, 7-12 osv är samma grupp).

Sidor

Petter Fryklund

Så kan det va. Men andra bordet fanns inte förrän efter ett tag. Jag blev lite förvånad över att det ändå fanns jämförelser.

Ännu har jag inte plötsligt bytt bord i den här halvleken, men peppar peppar.

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Och kvällens sista intervju blev med Dyra Englund, riktiga högdjur i form av förbundsordförande Martin Löfgren och TK:s ordförande Calle Ragnarsson. Och en ovanligt tyst Mikael Arnberg

Länk

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Och för er som undrar över IAF så kan man alltså hitta den via denna länk för de 2 första matcherna: RealBridge

Dessvärre så är IAF inte individuell, utan enbart parvis.

Sidor

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Linnea Edlund skrev:


Och för er som undrar över IAF så kan man alltså hitta den via denna länk för de 2 första matcherna: https://play.realbridge.online/ct.html?p=210424127375&q=SMSemi123&l=sv

Dessvärre så är IAF inte individuell, utan enbart parvis.

Linnea, du gör ett alldeles underbart jobb med allt du företar dig Smile

Ja, förutom att skapa korrekta länkar, menar jag naturligtvis… Party

https://play.realbridge.online/ct.html?p=210424127375&q=SMSemi123&l=sv

Sidor

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Förstår inte vad du menar Thomas. Wink

Men man måste klicka på den lilla ”list-ikonen” för att se parens IAF, första länken länkas direkt till matchresultaten.

Sidor

Logga in för att kommentera