Som motvikt till en annan tråd här på forumet provar jag med några positiva saker.
-
Ett stort grattis till lag Narre för segern i Svenska Cupen! Ni var klart bättre laget i finalen. Vi får försöka komma igen nästa år och hoppas då att i alla fall slutspelet kan spelas live på riktigt.
-
En mycket trevlig stämning i samtliga set i finalen vid mitt (tangent)bord trots att det gällde mycket (jag hade dock inte väntat mig annat).
-
Ett jättetack till alla funktionärer som ställde upp och gjorde detta möjligt. I Uppsala regerade Ryszard, Linnea och Greven och det fanns verkligen noll att klaga på, de t o m fixade hämtmat åt oss. Jag är säker på att deltagare vid andra spelställen har liknande erfarenheter.
Visst ska man på forumet få lufta sådant man är missnöjd med, men ibland kan det vara trevligt med lite positiva tongångar också…
Niklas

Orättvist.
Jag hyllade Charlie när han fintade upp ett par på läktarn med en dubbling av ett kontrollbud med 4 hackor.
Lite Zlatan över hen.
Tack Niklas
Väldigt trevligt att spela mot er även om reläsekvenser kan ta lite tid
tuff match där vi hade flyt när det behövdes.
winner takes it all
men inte all kred
Jag som bakblåsare denna gången tycker att allt var superbra ordnat. Tack till alla inblandade.
Jag följde mycket av spelet både fredag och lördag (men inte finalspelet idag, min fru tyckte att IKEA var viktigare, ofattbart). Jag måste säga att jag är imponerad av att tävlingsledningen fick hela spektaklet att fungera, lite ”barnsjukdomar” kan man kanske skaka av sig, nu vet vi att upplägget fungerar - dra lärdom om var det gnisslade lite så kan man utan problem köra igen!
Stort Grattis Narre!
Ifall någon missuppfattat mitt inlägg i annan tråd vill jag klarlägga att förberedelserna från SBF av Micke M och Linnea & Co inför finalomg med bl.a Captains meeting via Teams var föredömliga.
Frånsett vissa spelares tidsöverdrag flöt tävlingen utmärkt. Personligen tycker jag dock att pausen mellan segmenten borde ha utökats från 20 till 30 min. Det fanns inte tid att innan line up gå igenom t ex resultat och göra övervägningar inför nästa segment.
Gemensamma brickor till skillnad från RM Veteranlag var ett extra plus i kanten bortsett från det rättvisa i att alla spelarsamma brickor.
Förbundet bör i framtiden överväga att reducera brickantalet. I internationell jämförelse spelar man tillnärmelsevis vare sig 64 br eller som nu i lördags 76 brickor på en dag.
Slutligen ett stort grattis till lag Narre som klarade undervattensskäret (lag Malung) i rond 7 med två imp.
Det var en fröjd att följa!
Matchprotokollen och IAF var najs. Det går göra ännu bättre men inte mycket bättre med tillbuds stående medel.