Score

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Peter Törnblom
Score

Idag var jag på St Erik och spelade en partävling för 14 par. Det var som att sitta på gamla Råsunda och titta på fotboll med 100 åskådare. Inget ont om klubben för de har ansträngt sig med skärmkryss och förhållningsregler. Klubben ska stöttas till varje pris så jag vågade mig ner. Om man jämför med utelivet i Stockholm kändes det tryggt på klubben så gå gärna ner.

Det hände iaf något ytterst märkligt . Toppen på bricka var ju 12 och noll var noll. Efter första ronden låg emellertid ett par på minus(!) utan att något regelbrott begåtts. Hur kunde det vara möjligt undrar vän av ordning?

Johnny Östberg

Inte så konstigt. Det var en hcp/scratch tävling och ett par med lågt hcp lyckades få tre rena nollor i första ronden och då hamnar man på minus i hcp tävlingen.
Inga namn här förstås ….,

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Minner mig om två incidenter, beskrivna i MaxBridge.

I Tylösand för många år sen räknade man med hjälp av ett dåligt dataprogram. Ja, programmet var så knasigt konstruerat att det inte klarade av ett udda antal par! Tävlingsledaren fick därför av rent tekniska skäl bokföra ett icke deltagande låtsaspar. Av nån anledning som jag inte känner till sattes inte detta par till 0% på ronden, utan till 20%.
Jag och kompisen PC Wingborg inledde tävlingen med att möta rondsegrarna. Jaja, det är smällar man får ta. Värre var det att orka med resultattavlan efter första ronden. Då låg vi efter Vakant-Vakant!

Och så har vi denna gamla goding.
I Stockholmsserien för många år sen inträffade det saker. Ett lag kom för sent, ett lag satte sig på fel ledd och ett lag fick straffpoäng för långsamt spel. Hela tillställningen var väldigt jämn. Efter det att lämpliga straffpoäng delats ut fällde nån klok spelare denna numera klassiska kommentar.
– Det har verkligen gått utför med stockholmsbridgen när samtliga har under medel!

Logga in för att kommentera