Forum » Allmänna diskussioner » Tävlingar på nätet.

Tävlingar på nätet.

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tore Mattsson
Tävlingar på nätet.

Först vill jag att säga att jag tycker det är bra att förbundet tar initiativ till tävlingar på nätet när vi nu inte kan spela ”live”.
Men sedan ser jag följande formulering;

>
En rekommendation är att så långt som möjligt begränsa deltagarna till spelare i klubben, klubbarna omkring och/eller distriktet; detta för att spelarna ska känna sig bekväma och ”möta” spelare man annars skulle ha önskat möta på klubben.

Vad tror man om oss vanliga klubbspelare, skulle vi vara rädda för att möta spelare som vi inte mött tidigare?
Det är väl snarare tvärtom så att det kunde vara kul att möta lite annat motstånd än de gamla stötar man har tampats med de senaste 40 åren.

Mycket märklig formulering.
Återigen för att undvika missförstånd, jag tycker det är ett bra initiativ, och att det leder till att man får möta många nya motståndare Smile

Hans Kvick

Håller med föregående!

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Hej!

Det är fortfarande helt fritt för respektive arrangerande klubb hur de vill göra angående utomstående (så klart!). Det finns dock lite av ett administrativt dilemma - för att rapportering och betalning av tävlingar ska flyta på bra behöver respektive arrangör skapa listor som knyter ihop MID-nummer med BBO-nick, vilket kan bli lite rörigt om man helt plötsligt står där med 300 deltagare. Smile

Det är ju också så att förbundet själva kommer att arrangera helgtävlingar, lördagar och söndagar, som är öppna för alla. I dessa tillkommer ingen startavgift utöver det man betalar till BBO.

I mitt tycke finns det två huvudsyften med att få igång spelet på BBO:
1. Ge medlemmarna möjlighet att tävla i bridge
2. Ge föreningarna möjlighet till intäkter

Om man behåller ”klubbkvällarna” i mer eller mindre samma format så kanske det blir lättare att komma tillbaka till normalt läge när klubbarna öppnar igen, och även om de allra flesta inte på något vis är ”rädda” för att möta utomstående så blir det lite av en annan känsla om man möter de man normalt sett möter i verkligheten.

Vi kommer under kommande vecka att spika formerna för hur vi i Uppland ska arrangera tävlingar, och det lutar åt att vi i första hand bjuder in spelare från distriktet, men om någon utomstående också vill vara med så är de välkomna. För de som deltar från distriktet går större delen av anmälningsavgiften till medlemmens klubb, men för utomstående tillfaller det distriktet, eller en eventuell prispott.

Martin Löfgren

Linnea beskriver helt riktigt syftet och att klubbarna helt kan bestämma själva.

Vi har lokalt sett fått flera positiva reaktioner från spelare (och inte minst från äldre (som från början hävdade sig vara dataokunniga)) om att de kände en trygghet i att känna igen dem man mötte. Därför vill vi också i våra partävlingar Norrköping-Linköping att man har sitt riktiga namn i sin profil.

Men var och en ska givetvis göra det man tycker är bäst för just sin egen miljö!

Ola Brandborn

Fullt rimliga argument (att startavgifterna ska gå till klubben etc) varför man ska begränsa det tycker jag, men då borde man presentera dessa argument på den infosidan som trådskaparen hänvisar till. Annars så uppstår ju precis sådana här frågor.

Lars-Göran Larsson

Om det verkligen finns spelare/klubbar som känner sig ”obekväma” med utomstående eller okända, kan vi inte respektera det utan fler motiveringar?
.
Jag gillar det kanske inte men kan unna andra att få göra som de vill och kanske i så fall spelar några som annars inte gjort det. Blir ”interna” spelklubbar ett problem för SBF får man väl ta upp frågan ur den aspekten.
Om jag får gissa händer det sällan och då bara bland nybörjare (inkl nybörjarnätspelare), spelare utan speciella bridgeambitioner och de som är vana vid små ”sociala” spelgrupper och vi andra får nog våra tillfällen ändå.

Logga in för att kommentera