Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Rekryteringskedjan
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior
Sidor
Resultat och brickor
Sidor
Hej Linus,
Du skrev att man måste ändra något i t ex titeln på tävlingen för att Include/Exlude-listan ska uppdateras. Eftersom jag tyckte detta lät märkligt och ologiskt (systemet känns på det stora hela svajigt), började jag testa listans beteende.
Jag fann följande. Listan lever sitt eget liv och har ingen direkt koppling till någon tävling. Man kan gå in i listan utan att ha någon tävling öppen, man kan ändra i den och sen stänga den igen. Nästa gång man öppnar den finns ändringarna med.
\Pelle Ferm
Sidor
Ja du kan alltid uppdatera listan.
Jag menade att om du har en tävling öppen som folk anmäler sig till. Sedan skriver någon till dig och vill vara med. Då lägger du till dem på listan. Men listan läses inte in i tävlingen om du inte också går in och modiferar tävlingen, efter du lagt till dem på listan.
Sidor
Aha, då förstår jag. Mycket är ju konstigt i logiken så det får man väl leva med. Har du som alternativ till att ändra namnet provat att helt enkelt stänga tävlingen eller kanske till och med logga ut och sen öppna tävlingen igen?
Sen kan jag förstå att man med detta problemet jobbar i blindo, man uppdaterar listan men vet inte om det slår igenom i tävlingen, suck.
Sidor
Särskilt jobbigt om det bara återstår en stund till tävlingsstart.
Sidor
Fick ett meddelande att jag endast kan arrangera tävlingar med max 40 par numera. Så gäller anmäla sig tidigt jag öppnar för anmälan 1-2 timmar innan på måndag, för tävlingen kan bli full.
Sidor
Resultat och brickor
Sidor
Tack Linus för att du ordnar dessa tävlingar!
Sidor
Nästa punkt på önskelistan är väl att resultaten importeras till bit. BBOs resultatrapportering är ju rätt värdelös.
Sidor
Vadå? Kan den bli bättre än vad den är på BBO? Du kan ju där förutom alla resultat se hur budgivning och spelet förlöpt vid vartenda bord om intresse finns. Enda nackdelen är väl att resultaten inte sparas så lång tid.
Sidor
Att resultaten efter ett tag inte visas alls känns väl som en väldigt stor nackdel
Sen kan man inte se bricka och resultaten samtidigt. Det känns ju rätt konstigt, men det kanske är en vanesak. Man kan inte heller få fram ”nästa bricka”
Sidor
Tack för att du arrangerar de här tävlingarna. Verkligen trevligt initiativ.
Sidor
Resultat och Brickor
Sidor
Resultat och brickor
Sidor
Resultat och brickor
Sidor
Resultat och brickor
Sidor
Resultat och brickor
Sidor
Resultat och brickor
Sidor
Resultat och brickor
Sidor
Resultat och brickor
Sidor
Resultat och brickor
Sidor
Hej Linus!
Bra initiativ (om jag inte redan sagt det!)
Blir det någon turnering ikväll?
Sidor
Hej
Ursäkta glömde sätta upp tävlingen idag. Ber som hemskt mycket om ursäkt.
Kör den igen imorgon.
Sidor
Hoppas att du fick en härlig försommarkväll istället.
Bra kämpat so far!
Sidor
Förträffligt, speciellt när jag upptäckt att den är inte bara på måndagar.
Har du öppnat den för andra skandinaver å? Eller är det fortfarande enbart de svenske?
Sidor
Tävlingen är framförallt för svenskar. Men om någon svensk vill spela med någon annan skandinav är det helt okej. Då får man skriva till mig så måste jag lägga till dem på listan så de kan anmäla sig.
Det blir tävling ikväll, ursäkta igen för igår.
Sidor
Verkar som BBO har ändrat tiden man inte kan starta gratistävlingar:
https://blog.bridgebase.com/2020/04/09/free-tournaments-unavailable-between-1pm-and-5pm-us-eastern-time/
Innan var det ok att starta tävlingar fram till 19.00 svensk tid. Nu endast till 17.00 svensk tid.
För första dagen idag.
Ledsen inget jag kan göra.
Sidor
Du har gjort ett bra jobb. Tack för den här tiden.
Sidor
Tack. Jag vi ställer in tävlingen till BBO gör så man kan starta tävlingar efter 17.00 igen. Håll utkik här i tråden.
Sidor