I går besökte jag Malmö och fick möta styrelsen i Skånes BF, Sveriges största distrikt, efter att dagen före fått träffa den i Jämtland-Härjedalen.
Därmed har jag fått förmånen att träffa samtliga 21 distrikt i vårt avlånga land. Ibland hela styrelsen, ibland delar, i något fall en enstaka person.
Vilken resa!
Att ”21 är ostraffbart” kommer förstås från ett annat kortspel, men med lite frihet kanske man kan säga ”21 är oslagbart” – och det är just det våra distrikt är!
Jag vill rikta ett STORT TACK till er alla som tagit er tid att möta mig, lyssna på vad jag vill försöka arbeta för och komma med frågor och synpunkter. I tillägg har det varit sommartider, så ofta har man fått anstränga sig för att kunna möta mig, men trots detta har det alltid skett positivt och gästfritt.
Om jag skulle bli vald under Riksstämman vill jag så fort som det är praktiskt möjligt upprepa träffarna, men då mer som lyssnare än pratare. Formerna får vi återkomma till, eftersom inget är bestämt förrän vi röstat den 12 oktober.
Så tack igen alla och lycka till med säsongsstarten 2019-2020!

Hej
Tack för ditt engagemang.
Jag hoppas att det också innebär att du vill jobba med jämställdhetsfrågor och attitydförändringar vad gäller kvinnor som spelar bridge.
Speciellt som jag nu såg att det finns en motion hos Göteborgs distriktet som handlar om att flytta SM par damer så att också damerna kan vara med och spela i Chairmans.
Vilket faktiskt är en förändring som borde varit genomförd för länge sedan. Det är ju faktiskt så att många kvinnor känt sig utestängda från att spela Chairmans.
Jämställdhetsfrågor har ju aldrig egentligen funnits med på en agenda inom Svensk bridge och det har förekommit mobbning av kvinnor som är duktiga bridgespelare inom Svensk bridge. Dessa kvinnor har då inte haft rätt ”informellt/formell” status.
Det är många som faktiskt inte velat se hur illa det är ställt med jämställdhet inom Svensk bridge.
Lycka till och jag ser fram emot att ta del av vad du och nya styrelsen kommer att kunna åstadkomma för Svensk bridge, också i jämställdhetsfrågor.
Vänligen
Chatarina
Hej Chatarina!
Tack för dina synpunkter. Inget är ju avgjort förrän den 12 oktober, så jag kan så här långt bara skriva att dina synpunkter är viktiga och noterade. Det är självklart att SBF ska arbeta för jämställdhet och total avsaknad av diskriminering eller mobbing.
Vill dock gärna framhålla valberedningens goda arbete att presentera ett styrelseförslag där det är jämvikt mellan kvinnor och män mellan delegaterna 4-4 (OK då, jag förstör själv den balansen i slutänden
)