Forum » Allmänna diskussioner » Torbjörn till Falkenberg?

Torbjörn till Falkenberg?

13 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mats Nilsland
Torbjörn till Falkenberg?

Vi spelar som vanligt Pro Am i Falkenberg i juli och jag vill gärna att alla ni som är ”proffs” (eller om ni känner att ni borde vara det - eller om ni bara är underskattade i största allmänhet) kommer och spelar. Hela auktionsbeloppet som blir över går till juniorbridgen. Kungen av anslagstavlan, kommer du?

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Jag blir naturligtvis rörd av den personliga inbjudan men tyvärr verkar veckan sammanfalla med vår flytt till England (Oxford) för efter12 år i Österrike är det dags att lära sig Acol. Tyvärr finns det några fåniga regler om karens så det kan ta ett tag innan ni får se mig i ett landslag igen.

Suzanne Lemborn

Det var en tvivelaktig prioritering Cool

Magnus Eriksson

Torbjörn Jönsson skrev:

Jag blir naturligtvis rörd av den personliga inbjudan men tyvärr verkar veckan sammanfalla med vår flytt till England (Oxford) för efter12 år i Österrike är det dags att lära sig Acol. Tyvärr finns det några fåniga regler om karens så det kan ta ett tag innan ni får se mig i ett landslag igen.

Du får väl hoppas på att Brexit uteblir. De vill ju inte ha tvivelaktiga invandrare….

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Torbjörn Jönsson skrev:

Tyvärr finns det några fåniga regler om karens så det kan ta ett tag innan ni får se mig i ett landslag igen.

Eftersom jag är patriot och hejjar på det svenska landslaget tycker jag också det är tråkigt att vi inte får se dig i ett utländskt landslag…

Torbjörn Jönsson

Du spelar EM, möter Sverige och skall efter budgivningen (där 2Kl var allmänt utgångskrav):

1Hj-2Kl
4Hj-4NT
5C-6Hj

spela ut från följande kort (Upmark till höger och Nyström till vänster om nu det spelar någon roll):

853
10
Q10653
A965

Brickan är extra viktig eftersom en av dina vingar vid andra bordet också är svensk. Släpper du hem kontraktet är han dömd att stillatigande acceptera förolämpningar som i förra inlägget alternativt att han lite nonchalant kan säga: ”tja (läs: fuck you), jag har i alla fall slagit Sverige …”.

Varsågod att ändra historien.

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Jag testar klöver A

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

Mikael Westerlund skrev:

Jag testar klöver A
Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Valet står väl mellan att dra för rutern eller klövern, för inte har man väl ett trumstick.
Torbjörn Jönsson

Pär Ol-Mårs skrev:

Valet står väl mellan att dra för rutern eller klövern, för inte har man väl ett trumstick.

Obersturmbannführer Johansson har visserligen gett oss 500 VP:s avdrag för att du ännu inte spelat ut men du kan fortfarande rädda en del av min ära om du bestämmer dig.

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Spader alla dar i veckan. Rutern sitter inte så att vi kan få ett spel där iaf. Den åttonde dagen i veckan, lirar jag ut kl ess.

Micke Melander

Och jag servar låg klöver…

Johan Sylvan

Kl A, p kan ha singel eller vi har 2 snabbstick eller det går en långsam bet för att vi inte gav favör i Ru.

Torbjörn Jönsson

Torbjörn Jönsson skrev:

1Hj-2Kl
4Hj-4NT
5C-6Hj

spela ut från följande kort:

853
10
Q10653
A965

Det hade alltså krävts klöver ut (istället för spadern vid bordet) från min lagkamrat för att ta två stick i den färgen och vinna matchen mot Sverige (med en imp).

Sverige vinner förmodligen över Österrike åtta gånger av tio men de två de inte gör det är en stor del av fascinationen med bridge. Under EM 2016 lyckades vi (Österrike) förlora mot Cypern (som motsvarar ungefär ett allsvenskt lag i div 4) samtidigt som vi slog Polen (med fyra världsmästare).

Logga in för att kommentera