Finns det någon särskild anledning med att inte publicera spelordningen i de respektive semifinalerna?
Samma sak med indelningen till Allsvenskan 2016, varför inte publicera så vi slipper krångel med krockar angående boende mm…
Det fanns idag några enkelrum kvar på First Hotel i Linköping när jag ringde runt och kollade bland de alternativ vi gett.
Först till kvarn…..
Med vänlig hälsning Lunkan

Spelordning är uppe nu.
Anledningen är att när det blir sena återbud så måste vi göra om spelordningen hela tiden så där för så avvaktar vi lite.
Den skulle publicerats igårkväll men då spökade brandväggen hos oss så att vi inte kunde lägga ut den förens idag.
Mvh Johan
Växjö verkar ha lämnat WO som spelort
Med risk för att trampa någon på tårna vill jag påstå att det är väldigt svaga startfält i södra Sverige (Göteborg, Skövde, Malmö och Växjö). Har tex svårt att tänka mig att en sämre semifinal någonsin har spelats i Malmö.
(Reserverar mig för att jag inte vem som står bakom vissa lag i Växjö (som BD boys (det borde förresten vara förbjudet för lag att kalla sig för något annat än ett efternamn)).
Du kanske missade IT-lektionen där man förklarade att vissa saker på internet är s.k. LÄNKAR som man kan klicka på för att komma till en ny sida.
Men snäll som jag är, ska jag hjälpa farbror Jönsson:
KLICKA PÅ MIG
Jag missade dock inte it lektionen där de förklarade att man aldrig ska klicka på länkar för då får man infektioner, virus, diverse onda elakheter som invaderar datorn. Speciellt inte länkar som heter: KLICKA PÅ MIG
Otäckt.
Efter 25 års äktenskap och ungefär lika lång tid med en dator är både kvinnor och datorer fortfarande mer eller mindre obegripliga men här känner jag mig faktiskt oskyldig.
Andersson har en skrynklig pung kommer upp när jag tittar på semifinalerna och när man klickar vidare på Växjö och BD boys står Johan Grönkvist som enda spelare. Var du har hittat laguppställningen har jag ingen aning om men du har kanske äntligen knäckt koden om hur man hittar på vår hemsida.
(Så är det i alla fall nu på söndagsmorgonen men jag antar att det kommer att uppdateras)
Bäste farbror Jönsson,
Om du har pensionärsverktyget (läsglasögonen) på dig på så kan du från min finurliga KLICKAPÅMIG-länk högst upp på den nya sidan, dvs efter att du klickat, strax under menyraderna se följande text:
Sydöstra Sveriges BF » DM-lag, Final » 2016 » Final » 8.BD-BOJS, Älmhults BK
vilket ger en hint* om att jag använda mig av KLICKAPÅMIG-TRICKET enligt följande turordning:
När du sovit din middagstupplur kanske personalen på ditt äldreboende kan visa dig hur du ska göra.
*) hint = tips/råd/hjälp, Ni gamlingar läste ju inte engelska i skolan.
Vore det inte rimligare att man lägger ut informationen där man förväntas hitta den, typ under SM-minisajten på nya hemsidan?
Att ha två olika ställen, med olika information, att leta på känns inte direkt förtroendegivande.
Det gör den egentligen, men som jag försökte antyda i ett tidigare inlägg (ansvariga verkar inte ha förstått WO-piken) så fungerar inte länken till just Växjös semifinal-heat. Men för alla andra semifinaler är det enkelt att klicka på lagen och få fram spelarna (givet att lagkapten eller någon annan skött sitt jobb och matat in dem).
Alla tabeller fungerar som de ska, utom Växjös.
Kära Andersson,
Nu är det inte alla av oss som lallar runt på Komvux som du utan vi har faktiskt en del annat att göra så när vi upptäcker att det saknas lagmedlemmar i några lag i semifinalerna väljer vi att leva med den ovissheten, gå vidare i livet och istället prioritera annat än att leta laguppställningar i DM-finaler.
Grattis til SM-finalplatsen förresten!
Högskola om jag får be. Pfft…Komvux. Vilken förolämpning av en som lallar runt i lederhosen och knästrumpor, nynnandes på schlagermusik av korv-Conchita m.fl.
Tackar tackar, gamle man. Förhoppningsvis blir det en till i helgen.
Zmrzlina,
Strategen,
Bromölla,
Skalman,
Östberg,
Juniorerna,
Everfresh,
San Sac,
Malmö BK Scania och
Rimstedt
Det där gick ju inte så bra för sex av tio av knappast godkänt.
Finns det ingen IAF?
Den är enligt uppgift på gång. Antagligen var det dålig internetuppkoppling i Calles bil på vägen hem från Skövde
Nej inte alls, du måste verkligen lära dig tippa bättre!!
Jag tog egen bil denna gången så skyll inte på Calle.
IAF finns nu publicerad på http://www.svenskbridge.se/sm-lag-2016/semi/iaf
Jag har tidigare klagat på bredden på Svensk bridge men ibland kan man inte annat än imponeras och då tänker jag inte bara på att de två senaste årens segrare missade finalen men vem är tex Christer Glimsjö?
Han blev i lag Hovmantorps BK (var ligger det?) tvåa i Göteborg, spelade alla brickorna och hade tillsammans med Morgan Svensson fina 0,60 på IAF:en. Han har 93 mästarpoäng …
( För lag Las Vikas gick det för övrigt precis som förväntat).
Det säger väl mer att mästarpoäng, till en viss gräns, inte säger speciellt mycket om hur bra en spelare är utan snarare om de spelat mycket organiserade tävlingar.
Om jag inte minns fel så fick Fredrik Nyström sin klövernål ungefär samtidigt som han debuterade i öppna landslaget…
Det måste vara en skröna.
Du är bara avundsjuk för att du inte uppnått klövernålsstatus än själv.
Enligt envisa rykten vill TK göra tillägg i tävlingsbestämmelserna.
TL ska i fortsättningen få lika många MP som segrande lag/par.
Så Henrik får nog sin klövernål snart.
PS. Tror Henrik är med i TK ……
Det var inte jag som var avundsjuk, det var Torbjörn…
Protest! Hörsägen. Det var Thomas som PÅSTOD att jag var avundsjuk.
Sustained…
Vem är Christer Glimsjö?
Ja, det undrar jag också, ibland.
Ung och lovande? junior på 80-90 talet.
Sedan blev det som för många andra, jobb och familj.
Började spela lite mer för 2-3 år sedan.
Läser alltid dina inlägg med stor behållning.
Hoppas vi ses vid de gröna borden någon gång.
/Christer
Det önskar alla, Christer
Kul att det gick att röka ut dig och att du hörde av dig. Jag höll också upp med det mesta av spelet under lång tid och största framgången som bridgespelare är att jag som junior fick en artikel i Sydsvenska Dagbladet med rubriken ”Ungt stjärnskott” och det är inte så lite patetiskt att jag kanske vart femte år plockar fram mammas klippbok för att läsa det igen.
Och nu har jag koll på Hovmantorp: ”Hovmantorp är en tätort i Lessebo kommun i Kronobergs län, belägen längs järnvägen mellan Kalmar och Växjö, vid sjön Rottnen”. Kommer jag dit en måndag (september till april) skall jag gå in på klubben och leta upp dig!
(Om att möta mig vid bridgebordet).
”Ty många äro kallade men få äro utvalda”