Forum » Allmänna diskussioner » Vinge sökes till SM-semi i Östersund 9-10 april

Vinge sökes till SM-semi i Östersund 9-10 april

9 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Hans Lerner
Vinge sökes till SM-semi i Östersund 9-10 april

På grund av personliga problem tvingas vår vinge Robert Söderlund och Olle Wikström kliva av SM-semi. Så lag Lerner består just nu utav Hans Lerner och Jan Brännvall. Det räcker knappast till avancemang, så vi behöver åtminstone ett par till. Har för mig att man max får vara sex spelare per lag, annars hade vi också kunnat tänka oss två par till.
hans.lerner@gmail.com och +46 70 3 89 82 84,
Men då jag befinner mig på roadtrip i USA så är nog mejlvägen säkrare.
//Hans

Hans Lerner

Är det någon som kan tipsa om hur man kan komma i kontakt med norska spelare i typ Trondheimtrakten om att det behövs ett par till SM-semi i Östersund 9-10 april

Thomas Ålander

Via NBF:s, Norsk Bridgeforbunds, hemsida kan man hitta klubbadresser i Tröndelag.

Ola Brandborn

Från annan tråd:

•För att delta i SM skall vara man svensk medborgare eller utländsk medborgare med tillstånd att delta i SM. För utländsk medborgare krävs för SM-behörighet att man varit folkbokförd och huvudsakligen vistats i Sverige sedan minst ett år tillbaka.

Tomas Brenning

Detta borde rimligen gälla från och med spelåret 2016/2017 eftersom reglerna tillkom efter att SM Lag påbörjades innevarande spelår.

Björn Ohlsson

Tomas Brenning skrev:


Detta borde rimligen gälla från och med spelåret 2016/2017 eftersom reglerna tillkom efter att SM Lag påbörjades innevarande spelår.

Men det hindrar inte att SBF skickar iväg juniorer för att delta i holländska juniormästerskapen.

Det var även svenskt deltagande i DM, men det var i privat(?) regi.

Jag anar en viss dubbelmoral.

/B

Hans Lerner

Tomas Brenning skrev:


Detta borde rimligen gälla från och med spelåret 2016/2017 eftersom reglerna tillkom efter att SM Lag påbörjades innevarande spelår.

Hans Lerner

Ang kravet på svenskt medborgarskap, eller nästintill;
Jag hittar inget sådant krav i regelverket, och Tomas brukar vara en tillförlitlig person så jag jobbar vidare på att söka efter något par från Tröndelag. Konstaterar att Norge verkar sakna en forumsida i stil med den här. Synd. Att jag nu vet hur jag ska söka specifika personer hjälper mig inte då jag inte har tips på något namn/par.

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Kolla med Svenskar som har bra kontakter i Norge, t ex BGO, vetja.

Logga in för att kommentera