Forum » Allmänna diskussioner » ang matchbokning svenska cupen

ang matchbokning svenska cupen

9 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Henrik Sällberg
ang matchbokning svenska cupen

Hej!

Noterade att följande gäller avseende bokning av matcher i svenska cupen:

”1. Hemmalaget har fyra dagar på sig att bjuda in till match från det att spelperioden startar.
2. Om hemmalaget inte skickat ut något inom fyra dagar räknas det som vinst på walk-over för bortalaget.
3. Om bortalaget inte svarat på inbjudan inom fyra dagar från att den skickats ut räknas det som vinst på walk-over för hemmalaget.
4. Om båda lagen är överens är det ok att frångå regeln ovan om walk-over.”

Samtliga anmälda lag till svenska cupen, kan väl antas vilja spela match. Behövs verkligen dylika piskor för att få matcher att bokas (och spelas)? Givetvis förstår jag att det finns en tanke med att sätta press, men jag tror inte att det premierar tillväxt av svenska cupen och därmed inte heller återväxt av tävlingsspelare på högre nivå (vilket svenska cupen är en bra inkörsport till för mindre rutinerade).

mvh
Henrik

Ola Brandborn

Det där är faktiskt löjliga regler, det verkar som att man inte har rätt att göra något annat än att sitta och uppdatera maillådan precis hela tiden. Åka på en resa? Glöm det…

Thomas Ålander

Det har hänt mig att mejl tagit över en vecka för att nå adressaten.
Svårt att svara inom fyra dagar sedan det sändes är det då!

Jan-Olof Hegethorn

Sen ska du ha tillgång till dina lagkamraters planering i snävt tidsperspektiv för att inte bli överfallen av motståndarnas motbud.
Större marginaler röstar jag för!
/janne

Erika Rodin
Bild för Erika Rodin

Det finns antagligen en anledning till att reglerna har införts, annars hade man inte lagt in dem. Se bara på alla sjukt konstiga lagar som finns i världen (i Alabama är det förbjudet att spela domino på söndagar, i Saudiarabien är det olagligt att importera filmer med mupparna, i Australien är det förbjudet att klä ut sig till Batman, i Samora är det ett brott att glömma sin frus födelsedag etc). De har också uppkommit för att någon/några mindre begåvade människor har gjort något av detta som sedan lett till att något hemskt har hänt. Jag gissar på att det är samma sak i SC.

Under de tre (?) omgångar som tävlingen varit har det antagligen alltid varit strul på ett eller annat sätt med inbjudningarna från ett par lag och det har säkert uppkommit kryphål som vissa lag utnyttjat. Detta är förstås mycket tråkigt eftersom det går ut över oss alla andra. Men det är fullt förståeligt att man inför regler ifall det är som ovant nämnt.

Att man sedan ska behöva mer än fyra dagar på sig att hitta tre datum som folk i ens lag kan det tycker jag är absurt nu när man kan använda doodle eller andra trevliga verktyg för att snabbt få in svar. Även om folk är bortresta krävs det inte mycket tid (fem minuter?) för att gå in och svara på en omröstning om vilka dagar man kan.

Ola Brandborn

Erika, du glömmer att snittbridgespelaren inte är särskilt IT-kunnig.
Min mamma nås på vanlig telefon. Alltså sådan som sitter fast i väggen med en sladd. Sjukt, jag vet.
Eller så kan man skriva ett fysiskt brev till henne, med frimärken. Frimärken var något som användes på 1900-talet, så jag begär inte att du ska förstå detta abstrakta begrepp, men ett besök på postmuseum kan rekommenderas…

Jan-Olof Hegethorn

Erika, jag saknade dialogen oss emellan när vi skulle mötas i SC.
Jag hade strul med en lagkamrat som inte kunde ge klart besked när han kunde spela pga sina arbetstider. Jag avvaktade hans svar förgäves innan dit snabba motbud kom.

/janne

Erika Rodin
Bild för Erika Rodin

Det går väl ännu snabbare att ringa någon än att skicka ett mail och invänta svar?

Ola Brandborn

Erika Rodin skrev:

Det går väl ännu snabbare att ringa någon än att skicka ett mail och invänta svar?

Om mamma befinner sig i lägenheten, ja.
Logga in för att kommentera