Forum » Allmänna diskussioner » Bridgestjärnor och livspussel

Bridgestjärnor och livspussel

5 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jenny Rudenstål
Bridgestjärnor och livspussel

Låt oss spekulera lite över hur diskussionen gick på Bridge-redaktionen tidigare i år.

Ok killar, nu blir det svårt!
Till det här numret behöver vi ha med en intervju med en kvinna.

Ja jag veeet att det är enklare med en man, men nu har vi ju sagt att det ska in några kvinnointervjuer under året och vi är ju jämnställda för sjutton!

Så, nu fokuserar vi!

Är det nån som har en bra idé på vinkel?

Ingen?

Alltså, vi måste ju ha en bra vinkel. Ingen orkar ju läsa en hel artikel om en bridgespelares bridgespelande. Eller ja ni fattar, alltså om en kvinnobridgespelares bridge. Äh!

Tänka tänka

Jaaaa, nu har jag det!

Det mest uppenbara!

Vad är Cecilia som ingen annan bridgestjärna vi intervjuat är?

(Konstpaus)

Hon är tjej!

Hon är BÅDE bridgespelare och mamma!
Det är DET som skiljer henne från alla de andra bridgestjärnorna vi intervjuat. De andra är ju pappor och det är HELT annorlunda. Livspusslet för kvinnor är skitsvårt, för det har jag läst om i tidningen.

Där har vi det killar! Go fetch!

Anna Zack Efraimsson
Bild för Anna Zack Efraimsson

Jag tycker du är litet kinkig nu, Jempan. Om man är tjej och inte kan pussla, hur ska man då kunna skvisa tror du?

Första steget i kursen färgbehandling för kvinnor. Sortera korten, typ.

Martin Johnsson

Kände exakt samma sak när jag läste artikeln men jag tror att så länge det finns en damklass i bridge kommer det låta så där.

Peter Swensson

”Jämställdheten” har vi inte riktigt än Sadsmile : Artikeln innehöll i alla fall inga 50-tals inspirerade husmorsbridgetips, ett fall framåt.

Det är imponerande bridgeresultat som uppnåtts av en av våra bästa; det tycker jag var det viktigaste i den förkorta artikeln. Cake Drink Party

Ola Brandborn

Underbart skrivet Jenny

Anna Zack Efraimsson skrev:


Jag tycker du är litet kinkig nu, Jempan. Om man är tjej och inte kan pussla, hur ska man då kunna skvisa tror du?

Första steget i kursen färgbehandling för kvinnor. Sortera korten, typ.

Asså ni måste ju förstå att det där ”kvinnlig rösträtt” som infördes 1919 bara var på skämt ju. Sedan dess har det bara blivit sämre med whisten och bridgen för varje år. Snart kommer de där kvinnfolket att ta plats och vill spela i herrlandslaget, förlåt ”öppna landslaget”, också…
Logga in för att kommentera