Forum » Allmänna diskussioner » Uttagningstävlingar för landslag

Uttagningstävlingar för landslag

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jan Clementsson
Uttagningstävlingar för landslag

Fascinerande att läsa om alla procedurer när det gäller uttagningar till de olika landslagen i bridge. I alla andra lagsporter/spel som jag är bekant med så tar en förbundskapten ut de spelare som han/hon tror har störst chans att nå framgång. Alla har naturligtvis full rätt att ifrågasätta och kritisera uttagningen, men den är enväldig och gäller till det att förbundskaptenen avgår/blir avsatt.
Tänk om svenska landslaget i fotboll skulle tas ut efter en straffsparksläggning mellan de 100 personerna som känner sig mest kallade? Zlatan, gå och kamma dig, Kalle Bollkvist från GAIS satte fler straffar än du så han är given.

I rollen som ledare för ett landslag så måste man ta en del obekväma beslut. Det finns bara 4/6 platser i ett lag. Det innebär att ett tjugotal personer kommer att bli besvikna och kanske till och med arga. Köp läget, bestäm vilka du tror har störst chans att nå framgång i längden och stå för det. Att hålla på med lottoliknande uttagningstävlingar är inte seriöst.

Lars-Göran Larsson

Märkligt inlägg? Har inte Kronmarker bara skrivit ner hur han vill göra för att just ta ut de sex spelarna? Fyra givna och sen två där han vill studera mer och få fler informationer om. Var/hur sker ”lottningen” du nämner? Som du säger kan man väl kritisera, okey. Men varför just den metod han verkar vilja använda. Vad har jag missförstått?

(är väl inte så dum träning att ta hit kompetenta spelare att möta heller? kanske även lite träning för de redan uttagna - om de vill?)

Edit: det slog mig: du kanske har mer info än den på SBFs sida? Berätta.

Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson

Det finns fler klasser än öppna laget. Nu har jag extremt dålig koll på hur uttagningar i de olika klasserna planeras att genomföras (jag märker när spelarna dyker upp på mästerskapet vilka som är med typ) men en eller flera har säkert uttagningstävlingar där vinnarna över en helg tas ut oavsett om det är det ”troligen” bästa laget eller inte.

Tycker Kronmarker har en bra inställning, resultat över tid, inte över en helg är vad som gäller.

Jaja, oavsett vilka som tas ut så ses vi i Riga i sommar.

Logga in för att kommentera