Forum » Allmänna diskussioner » Britt Nordenson har lämnat oss

Britt Nordenson har lämnat oss

4 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Marie Åfors
Britt Nordenson har lämnat oss

Bridgens Grand Old Lady Britt Nordenson har idag stilla somnat in.

För en dryg månad sedan firade vi hennes 100-årsdag med tårta och champagne och Britt var på ett strålande humör.

Britt lämnar oss med så många fina minnen.

Läs mer om Britt i Bridgetidningen från 2021.

Torbjörn Gustavsson

Det var en tråkig nyhet. För mig som inledde min bridgekarriär på samma klubb var hon och Gunborg Silborn stora föredömen. De var alltid trevliga och generösa, men ack så svåra att möta.

Vila i frid, Britt!

Stefan Zylberstein

Britt var en rese i svensk bridge, och i synnerhet, svensk dambridge.

Hon var dock relativt okänd.
EN anledning är att Britt och partnern Gunborg Silborn var stillsamma damer som aldrig showade eller gjorde väsen av sig…

En annan är att Britt gifte om sig ett par gånger, så hennes karriär är under tre olika efternamn… Blom, Nygren, Nordenson…

Fun fact: Britts fulla förnamn tycks vara: Elsa Inga-Britta.

Fun fact 2: Det var maken Gösta Nordenson som uppfann och spred budlådan nån gång under sextio-talet…

Jag träffade Gösta och Britt under SM-veckan i Jönköping… (Där Britt fö återigen vann damklassen, 81 år ung!)
Bägge två var fina, vänliga, artiga människor… Föredömen.
Ett sant nöje och glädje att vara i deras sällskap.

Vi minns er bägge med glädje och inte så lite saknad…

RIP Britt.

Bertil-G Johnson

Ack ja, kära Britt! Det har gått mer än 60 år sedan vi först sågs när jag bevakade damfinalen åt BT. Flera timmar vid ditt bord blev det på grund av trevliga diskussioner mellan brickorna. Under alla år har du sedan varit samma extremt älskliga dam att träffa. Extra roligt blev det att till slut vinna en SM-medalj med dig 2008.

Logga in för att kommentera