Forum » Allmänna diskussioner » Resultat Dam-OBSen på Realbridge

Resultat Dam-OBSen på Realbridge

5 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Sylvan
Resultat Dam-OBSen på Realbridge

Hur gick det i helgen för de damer som deltog?

Johnny Östberg

Johan Sylvan

OK tack!
När kan man förvänta sig uttagningarna till NM och VM?

Mvh Joppe

Fredrik Jarlvik

Johan Sylvan skrev:

OK tack!
När kan man förvänta sig uttagningarna till NM och VM?

Mvh Joppe

Här finns en massa information
Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Kul att ni frågar! Smile

För mig som kapten så är det en stor fördel att vartenda bud och vartenda kort finns dokumenterat i efterhand, det ger helt andra möjligheter för analys än att ”titta på vid bridgebordet”. För damerna som spelar så är jag helt säker på att den bridge som presterades hade haft en helt annan kvalitetsnivå om man spelat live, istället för att sitta i en bekväm soffa. Smile En del av de missar som dök upp under helgens spel tror jag inte hade inträffat ”i verkligheten”

Analys av brickorna pågår - som tidigare skrivits så går det ju inte att bedöma på själva inspelade IMP:en när det jämförs med bara ett bord (och i mitt tycke inte heller på en handfull bord - det har ju så mycket att göra med vad andra gör!)

Alla 90 brickorna kommer att bli analyserade, där vi kikar på budgivning, spelföring samt försvar vid bägge borden.

Det är ett tidskrävande arbete, och jag har några bra personer att bolla med.

Alla damerna har också fått veckan på sig att lämna in sina egna analyser och kommentarer.

Min förhoppning är att tidigast på söndag, men mest sannolikt i början av nästa vecka kunna presentera laguttagningar till NM samt VM.

Bild från analysmöte idag vid lunch!

Logga in för att kommentera