Mitt problem:
Jag vill styra vilka givar som den tar fram.
Som exempel:
Syd 14-15 hp med 55 spader
och
Nord 10-12 hp med 6ruter
När jag försöker så klarar den inte det på 10.000 givar (max som går att välja)
Nån som vet vad jag behöver göra ?
Mitt problem:
Jag vill styra vilka givar som den tar fram.
Som exempel:
Syd 14-15 hp med 55 spader
och
Nord 10-12 hp med 6ruter
När jag försöker så klarar den inte det på 10.000 givar (max som går att välja)
Nån som vet vad jag behöver göra ?
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Rekryteringskedjan
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior
Jag vet inte om detta löser ditt egentliga problem (om du måste ha 100-tals givar med ett knapptryck och samma krav).
Om du under ”simulera” - ”ställ krav” först ställer in Nords hp och min+max 6ru, därefter klickar OK. Gör om proceduren men med Syds krav. Därefter under ”giv” klickar ”ge” och sen ”ge ytterligare” klarade jag de krav du angav. Däremot misslyckas den med 200+ givar.
Du kan alltså simulera fram givarna en i taget och, om du vill, spara i en fil under ”Arkiv” - ”spara” (i olika filformat).
Men, som sagt, jag provade 5 min och fann samma problem som du med ett stort antal givar. Därför var kanske detta inlägg inte till någon glädje.
(det finns en möjlighet du kan prova - att begränsa öst-väst kort, jag har för mig att AW sa att den, vid sina försök, plockar kort till Nord först , därefter till öst, syd och väst - vilket kan orsaka att kraven inte kan uppfyllas)
Skulle dealern ge syd 55 spader hade jag blivit lite orolig…
Jag har inte testat Scania Bridge Dealer, men har ett eget verktyg jag tagit fram för att generera givar med givna parametrar. Dess primära syfte är att göra det lättare att skriva ”Dealer-kod” (som används på BBO bland annat).
Här går det att prova: https://hdsl.moysian.com
För att få de inställningar du ger som exempel hade du skrivit:
S: 14-15hp (55xx) 5sp
N: 10-12hp 6ru
Finns det (64 bitars) windowsbinärer för Dealer.exe?
Dealer är ett program, ursprungligen skrivet i C för Unix, som funktionellt och prestandamässigt springer i cirklar kring alla liknande program. Dock är användargränssnittet dåligt, eller t.o.m uselt, om man inte har programmeringsvana.
/B
Är det här nåt användbart?
https://github.com/ThorvaldAagaard/Dealer
Jag har för mig att jag kört Dealer på Windows, men kan inte minnas vart jag hittade det isf. Det finns en uppdaterad version med lite ny funktionalitet, men tror inte det finns någon Windows-version att ladda ner där heller: https://github.com/dealerv2/Dealer-Version-2-
Tack för alla svaren.
Nu blir det lite att testa under helgen