Hej.
Det är tråkigt att inte kunna analysera budgivningen då korten saknas i redovisningen efter tävling.
Tycker man kan kräva att det alltid ska finnas med hur korten är fördelade i resultatlistan.
Kan ni inte vidareutbilda en del tävlingsledare som saknar denna datakunskap att få in resultaten rätt?
Det är en del av mitt lärande att efteråt kunna sitta hemma och analysera min och min partners budgivning.
Skärpning
analys men ofärdig resultatredovisning
10 okt 2024 kl 06:53
analys men ofärdig resultatredovisning
Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Bra länkar
Profilering
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior

Att korten saknas kan bero på två saker. Antingen
(a) Man har använt handblandade brickor
(b) Man har glömt importera givsamlingen i beräkningsprogrammet
Vad jag kan se är det av dina spelade tävlingar bara för gårdagens tävling som det saknas kort, jag misstänker därför att gårdagens tävlingsledare missat att importera givsamlingen.
Föreslår därför att du kontaktar din klubb om detta. Det är förmodligen ett enkelt misstag snarare än okunskap, och misstag kan vi alla göra. Men det går sannolikt att åtgärda.
Om ni däremot använde handblandade givar går det inte att åtgärda, och man kan då heller inte kräva att givarna ska matas in. Det vore ett enormt extrajobb att knappa in givarna för hand.
Det går utmärkt att köra de handgivna brickorna i brickläggningsmaskinen i efterhand och det går rätt snabbt. Vi har gjort det ett antal gånger vid matcher i svenska cupen o.dyl.
Men visst är det ett extrajobb, blir ungefär som att lägga en tävling.