Forum » Allmänna diskussioner » Mixedlagets rapportering

Mixedlagets rapportering

14 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs
Mixedlagets rapportering

Olika resesätt och vägar, men alla var på plats i tid för invigningen utom kaptenen som var lite sen då han inte hade noterat att tiden i programmet hade ändrats från 19:30 till 19:00.
Sanna och jag flög och jag tyckte det var bra marginal för att först hinna checka in på hotellet och sedan gå till spellokalen för kaptensmöte 17:00. Men transfern som EBL ordnat väntade in flera andra flyg innan vi fick åka. Hann precis till mötet då vi kaptener hoppade av vid första stoppet vid ett annat hotell nära spellokalen.
Efter kaptensmötet blev det med packning promenad till hotellet i ösregn, och efter incheckning torkning och klädbyte i god tid trodde jag tillbaka till invigningen.
Efter invigningen hade vi ett kortare lagmöte där riktlinjerna för morgondagen drogs upp och spelarna fick sina id-brickor.
Vi möter i tur och ordning Norge, Frankrike och Schweiz. En ganska tuff start och om jag tolkat det hela rätt så kommer matchen mot Frankrike att sändas på BBO.
Kathrine och Simon får stå över första matchen imorgon.

Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

Första dagens spel avverkat och vi ligger nu 4a på 38.45 poäng strax efter Danmark. Lite onödig förlust mot Frankrike. Som alltid så kunde det blivit fler poäng i alla matcherna med riktigt bra spel, men en helt OK inledning. Vi kommer att bli bättre och bättre ju längre vi kommer in i tävlingen hoppas och tror jag.
Satt och bakspelade i en match så nu har jag sett hur det fungerar med budgivning på paddor istället för budlådor och slädar, som annars används vid spel med skärmar. Förutom att det tog tid innan alla bord hade kontakt så att spelet kunde inledas så fungerade det bra. Bild från matchen mot Schweiz när budgivningen är igång på en giv.

Imorgon är det en av dagarna då vi ska spela 4 matcher. Vi börjar med Skottland och har sedan Rumänien, Danmark och Polen, där den sista matchen kommer att sändas på BBO. Förutom Skottland så är det lag som kanske också aspirerar på att knipa en VM-plats, men en bra bit över medel på de 4 matcherna bör vi klara av. Sanna och Tobias står över första matchen.

Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

Det blev en tung andra dag rent resultatmässigt. Vi fick bara ihop 33.03 poäng på 4 matcher och är nu strax över medel på en 13e plats. Vi har viss förhoppning om några fler poäng på ett domslut från den 5e matchen som ännu inte avgjorts. Men hur det än går med det så är mycket kvar och stämningen i laget bra trots dagens motgångar. Sen lagmiddag på en Italiensk restaurang efter sista matchen. Sen blev det fotboll på storbilds-TV på vägen hem för mig. Och där gick det sämre för Danskarna än i matchen mot oss.

Imorgon igen bara tre matcher, och tidigare start då EBL ska ha möte mellan första och andra matchen. Vi möter Wales, England och Turkiet där matchen mot England sänds på BBO. Kathrine och Simon får sovmorgon. Vis av skadan avstår jag från att fortsätta spå om morgondagens poängskörd.

Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

Fick precis nu domslut på given vi hade protesterat mot. En spelare passade på essfråga då det hade tagit väldigt lång tid för partnern att bjuda 4NT. Dömdes 6Ru -1 så vi får 13 välbehövliga imp .
Given
Rumänerna har fortfarande möjlighet att begära reveiw och också då kanske förlora 100 euro.

Lisbeth Nilsson

På papperet verkar Mixedlaget ha stora medaljchanser, men de har ju underpresterat i nästan alla matcher.
4 Hj på E-W och 3 Nt på N-S på samma bricka i motståndarnas favör. Hur är det ens möjligt??

Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

Jag kan tyvärr bara konstatera att hittills har fienden mer tur och gör mer rätt än vi.
Det blev bara 10.61 mot svaga Wales i första matchen och sedan spelade England riktigt bra mot oss så vi fick bara med oss 6.25 och vi avslutade dagen med 8.52 mot Turkiet. Så nu ligger vi precise på medel på en 14e plats. Men det är mer än halva tävlingen kvar så vi ska nog kunna vända på detta.
Efter dagens spel följde jag med laget till huset de hyrt och fick en god hemlagad middag, och sedan tittade vi på fotbollen.
Imorgon igen 4 matcher i mixed. Kathrine – Simon och Sanna – Tobias startar mot Tyskland. Sen möter vi Portugal, Serbien och Irland.

Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

Sista dagen med 4 matcher för oss avverkad. Vi kämpar men det vill inte riktigt lyfta.
8.80 mot Tyskland, 11.20 mot Portugal i matcher där inte så många poäng omsattes. Sen i matchen mot Serbien omsattes det hela 146 IMP på 16 brickor, varav vi fick större delen så att det räckte till 16.73 poäng. Sista matchen mot Irland som låg näst sist hade vi förhoppningar om en seger som skulle lyfta oss upp på fast mark, men vi fick bara 8.52 med oss. Av någon anledning har vi svart att ens vinna mot de sämsta lagen.
Nu är det på de sista 3 dagarna bara 8 matcher och en översitts kvar för oss, och vi har på 14e plats 7 poäng upp till 8e platsen och trots allt bara 12 poäng upp till bronset.
Vi börjar med Ungern imorgon och då spelar Emma – Daniel och Sanna – Tobias. Sen står lettland och Nederländerna på schemat.
Så har ser det ut i spellokalen strax innan spelet skall igång.

Jessica Larsson

Det är faktiskt faschinerande jämnt i mixedklassen upp till bronset, inte många poäng till medalj! Kämpa, kämpa vi hejar här hemma!! Muscle

Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

En bra dag i Herning!
Började som vanligt med frukost tillsammans med hela damlaget.


Sen slog vi Ungern i första matchen med 28-64 och sedan 53-26 mot Lettland. Här har just Kathrine och Simon satt sig ner för att möta Lettland


Dagen avslutades med en tredje seger mot Holland med 27-9. Det innebar att vi fick ihop hela 48.45 poäng på våra 3 matcher. Vi ligger nu femma med ca 6.5 poäng upp till Danmark på tredje plats. Danmark har lättare avslutning än vi, men brons är fortfarande möjligt med bra spel och lite flyt sista två dagarna.
Kvällen fortsatte sedan med en middag på en restaurang ute på landsbygden innan spelarna skickades i säng. Vår coach körde sedan tillbaka mig, Opens coach och halvsvensken Antonio Palma till pub i centrum för andra halvleken av fotbollen

Imorgon startar vi mot Belgien där Emma och Daniel står över. Sen har vi Ukraina, Israel

Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

Vi började bra i vår medaljjakt med att ta 18.97 mot Belgien. Sen hade vi att möta Ukraina som då låg näst sist.
Här gör vi och Ukraina oss klara för ta plats i den matchen.


Men än en gång gick det inte som vi önskade mot på papperet svagare lag, och vi fick bara med oss 5.20 poäng.
Sen mötte vi klara ledarna från Israel och låg riktigt illa till men det ordnade upp sig på slutet så vi fick 9.39. Och efter vår 12a för översittsen är vi nu 6a, men bara dryga 7 poäng efter Italien som är trea nu.
Kathrine - Simon och Emma - Daniel börjar mot Spanien imorgon. Då är det dags att äntligen ta en storvinst mot ett av kölagen, så det sedan blir en spännade bronsmatch mot Italien. Men 4an Danmark och 5an Polen kan ju också knipa bronset.
Här ser man ställningen nu och vilka alla lag har kvar att möta.
http://db.eurobridge.org/repository/competitions/24Herning/microsite/Asp/crosstablebrank.asp?qtournid=2413

Lisbeth Nilsson

Jättebesviken igen när laget besegras av Spanien som ligger nästan sist. Hoppas nu att VM -platsen säkras i sista matchen. Usch så spännande.

Ola Brandborn

Lisbeth Nilsson skrev:


Jättebesviken igen när laget besegras av Spanien som ligger nästan sist. Hoppas nu att VM -platsen säkras i sista matchen. Usch så spännande.


Jag brukar vara gnälig och tråkig här på forumet, men du tar verkligen priset med ditt eviga klagande på de svenska lagens spel.
Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

EM är över för denna gång, och vi är långt ifrån nöjda med vår 7e plats. Vi klarade i alla fall att kvalificera oss till kommande VM.
Igen gick det dåligt mot ett av de sämre lagen så vi fick bara 6.72 mot Spanien i första matchen. Vi hade trots det vissa chanser att komma 3a om vi slog Italien tillräckligt i sista matchen och andra resultat gick vår väg. Kändes som om den chansen försvann redan på första given då Italien inte hade riktig koll på budgivningen och bjöd storslam på 4-4 i trumf med damen borta och maskade ut den. Sen såg det nästan ut som om åttonde platsen var i fara några givar senare men det ordnade i alla fall upp sig till slut.
Så här såg det ut när Norge fick sina guldmedaljer i öppna klassen efetr att deras damer lyckats med samma bedrift.

Nästa äventyr för mixedlaget är WBG i Buenos Aires, men då får de klara sig utan kapten , så då kanske turen är med dem.

Lisbeth Nilsson

Ja, norrmännen rår vi inte på i någon sport snart. Vad är hemligheten?? Kul att VM-platsen fixades. Såg mörkt ut ett tag. Vet att laget har enorm kapacitet och lycka till i fortsättningen.

Logga in för att kommentera