Forum » Allmänna diskussioner » Spela på 3-3 i trumf

Spela på 3-3 i trumf

5 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Gunnar Elmroth
Spela på 3-3 i trumf

Det är inte så ofta det inträffar, att optimal score på brickan nås genom att spela på 3-3. Men i Lag SM Semi var det dags igen.

EDxx
Eknx
Exxx
KD
x
KDx
xxxxx
Eknxx
Nord
Öst
Syd
Väst
Nord giv
Ingen i zonen

Med rutern 3-1 så fanns ingen slam där, och med spader ut bara 10 stick i sang. Ingen hade förstås tillräcklig fantasi att spela med hjärter som trumf för 11 stick via 3 trumfar + 2 stölder, 2 spaderstick med mask, ruterässet samt tre klöverstick. Smile

Petter Bengtsson

Dubbeldummyn säger 11 stick i ett hjärterkontrakt.

Petter Bengtsson

Jag trodde du menade att man kunde spela 6H på 3-3, men ser nu att du skrev 11 stick…

Ola Brandborn

Spelade en gång just 4 hj på 3-3. Det lustiga med den brickan var dock att trumfen var tvungen att sitta 0-7 (noll på utspelshanden) så de inte kunde spela ut trumf. Så satt det Smile

(Det var våra lagkamrater som hade lagt en bricka för att se om vi kunde bjuda den fina klöverslammen. Sedan skulle de ta de fem första sticken på korsstölder tänkte de, så ”du får mina hjärter och jag får dina spader). Sedan glömde de bort detta, och spärrade med 3 spader…

Tore Mattsson

Det har varit uppe tidigare på forumet, om en giv som Charles Goren skrev om för många år sedan.

Det var en giv som påstods ha spelats i en partävling i London.
Ett par fick ett missförstånd i budgivningen när man passade ner ett kontrollbud och landade i 6 ruter på 33.

Det visade sig vara den enda slammen som gick hem, inte ens trumf ut kunde ha betat den.

Logga in för att kommentera