Forum » Allmänna diskussioner » Träningsmatcher öppna

Träningsmatcher öppna

16 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Fredrik Kronmarker
Träningsmatcher öppna

Klockan 10.15 idag kör vi 20 brickor mot Nederländerna på BBO.

Jan Selberg/Lars Andersson och Mikael Rimstedt/Ola Rimstedt möter Danny Molenaar/Tim Verbeek och Ricco van Prooijen/Bob Drijver.

Ni hittar matchen om ni letar upp exempelvis janselb (Jan Selberg).

Glad Påsk på er!

Fredrik Kronmarker

Ibland måste man kalla en spade för en spade…

Vi blev totalt överkörda, 91-12. Det enda positiva från dagen är att vi bestämde att inte spela IMP på totalen. Så 1-0 till NL.

Nya tag fredag 5/4 kl 10.

Po Sundelin

Torsk nästan 4 imp per bricka?
Väldig otur eller överlägset motstånd?
Vilka spelar nästa gång?

Fredrik Kronmarker

5 april spelar Fredrik Nyström/Johan Upmark och Peter Bertheau/Simon Hult.

Bengt-Göran Olofsson

Dom blev utspelade får jag lov att säga.

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Bengt-Göran Olofsson skrev:

Den absoluta merparten av impsen försvann i budgivningen snarare än spelet, vad jag kan se. Värt att reflektera över.

Thomas Karlsson

Thomas Andersson skrev:

Bengt-Göran Olofsson skrev:

Den absoluta merparten av impsen försvann i budgivningen snarare än spelet, vad jag kan se. Värt att reflektera över.

Det brukar imp göra. Glad påsk!

Ola Rimstedt

B1: Både släppte hem 4sp i spelet.
B3: Fick spela billiga 1NTx i budgivningen på vårt bort, kunde inte lösa den med våra metoder. 3NT blev hemsläppt i spelet på andra bordet.
B4: Rätt hopplös slam i budgivningen på andra bordet.
B5: Man gör i teorin 3NT, men svårt att ta sig dit i budgivningen.
B6: Blev lite passivt i budgivningen på ena bordet.
B8: Vet inte om denna klassas som budgivningen eller spelet, går att diskutera.
B10: Budgivningshaveri hos mig och brorsan. Det är nu löst. Borde förmodligen gått hem i spelet oavsett.
B13: Ren 50% giss i spelet.
B15: Förmodligen onödigt hårt av mig i budgivningen, men men värre saker har hänt.
B19: Förmodligen dåligt av oss som inte tog oss till 4hj i budgivningen som går hem.
B20: Motståndarna tar sig till en dålig 3NT i budgivningen som slank hem. Sånt som händer.

Fanns mycket att förbättra, men svårt att alltid vara perfekt. Vet dock inte hur enig jag är om att den ”absoluta merparten” fanns att hämta i budgivningen.

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Ola, det är bra att ni gått igenom brickorna. Jag delar dock inte din analys på alla. Dessutom är ”imp att hämta” inte riktigt samma som ”imp som försvann”.

Med ”försvann” menade jag snarast unforced errors och till det hör inte 50/50-gissar (se B13, den är väl inte 50/50 med 5-1, tror NL spelade mot oddsen men hade tur) eller hemsläppande normala utspel. Men ett par kommentarer ändå:

B8: Puppet3 gav motståndarna en gratisdubbling, annars lättare att spela hem. Ja, svårkategoriserat.

B16: Denna fanns inte med på din lista, förlust i budgivningen. Att inte kunna bjuda 2 när vi gör 2 och fi gör 2 är en brist värd 5 imp.

Om man ska generalisera något upplevde jag att det:

• Överbjuds på utgångsnivå
  • Underbjuds på konkurrensnivå
Fredrik Kronmarker

Ny förlust idag med de förvisso mer smickrande siffrorna 24-21. Nästa fredag (12/4) kör vi 20 nya brickor. Trevlig helg på er!

Claes Melin
Bild för Claes Melin

Heja Svergie Heart

Fredrik Kronmarker

Här kommer en ödmjuk påminnelse om att vi behöver läktarstöd i matchen mot NL idag med start 10.15. Det är match 3 som gäller och vi ligger under med 2-0. Jan Selberg/Lars Andersson och Peter Bertheau/Simon Hult är de som ska vända trenden.

På andra sidan bordet/datorn sitter Bart Nab/Veri Kiljan och Guy Mendes de Leon/Thibo Sprinkhuizen.

Ni hittar matchen om ni exempelvis söker upp hultahult på BBO.

Po Sundelin

För oss som missat matchen vore det intressant att få veta resultatet.
Det är förstås för mycket att hoppas på några intressanta brickor…

Mats Bud
Bild för Mats Bud

48-43 till Sverige

Givar:
https://webutil.bridgebase.com/v2/tview.php?t=80234-1712909603&u=bt

Po Sundelin

Tack Mats

Lars Andersson

Bricka 8 var ju intressant. Trumfskvisen var bara för övertricken i 4Hj som spelet gått. Den holländske spelföraren skrapade ihop 8 stick i 2Hj. Att dels dubbla 3Ru och sedan spela sånt försvar!?

Logga in för att kommentera