Forum » Allmänna diskussioner » Tittartävling Svenska Cupen

Tittartävling Svenska Cupen

42 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg

Sidor

Johan Sylvan

Gick just igenom tipsen lite snabbt.
Verkar som att SAMTLIGA är borta redan efter omgång 1 Smile
Ska bli spännande att se vilken poäng vinnaren av tipstävlingen får…

Sidor

Ola Brandborn

Johan Sylvan skrev:


Gick just igenom tipsen lite snabbt.
Verkar som att SAMTLIGA är borta redan efter omgång 1 Smile
Ska bli spännande att se vilken poäng vinnaren av tipstävlingen får…


Va? Kollar du på fel år?
De fyra lagen i semi är Team Tomas, Narre, CUEBIDS com och Lille Skutt och tre fjärdedelar av dessa är de mest tippade lagen i olika varianter.

Sidor

Tomas Brenning

Ola, måste du aktivt miss- eller övertolka? Det sägs att livet på sociala medier går ut på just det, men här?

Med Sjöqvists sorti rök alla möjligheter till full pott. Du vet precis som jag att det var det Sylvan menade.

Sidor

Ola Brandborn

Tomas Brenning skrev:


Ola, måste du aktivt miss- eller övertolka? Det sägs att livet på sociala medier går ut på just det, men här?

Med Sjöqvists sorti rök alla möjligheter till full pott. Du vet precis som jag att det var det Sylvan menade.

Aha, nej det visste jag inte att han menade

Sidor

Joakim Nordlindh

Ola Brandborn skrev:

Aha, nej det visste jag inte att han menade

Då borde du nog träna dig på läsförståelse. Får man av nyfikenhet fråga vad du trodde han menade?

Sidor

Ola Brandborn

Joakim Nordlindh skrev:


Ola Brandborn skrev:

Aha, nej det visste jag inte att han menade

Då borde du nog träna dig på läsförståelse. Får man av nyfikenhet fråga vad du trodde han menade?

Att ingen hade något rätt.

Men vi kanske kan släppa min läsförståelse, och gå in på en annan förståelse: Hur kommer det sig att det var tre lag som inte kom till start? Ett lag förstår jag lämnade ett tidigt återbud (men där ”reserverna” inte kunde ställa upp), men de övriga två lämnade sent återbud så man inte hann fråga reserverna. Vad gick snett?

Sidor

Tomas Brenning

Såvitt jag vet har samtliga tre motståndare i föregående omgång tillfrågats utan att kunna ställa upp med lag. I det ena av de två sena fallen var det ett flygplan som orsakade avhoppet och i andra vet jag inte.

Eftersom ingen vill ha frironder har jag lämnat in ett förslag till TK på ett regelverk med fler möjligheter att hitta utfyllarlag. Vid samtal med TK-ordföranden Carl Ragnarsson var vi överens om att enkelhet skulle trumfa allt annat.

Därför går förslaget ut på att man börjar med motståndaren. Vid nej från det laget går man vidare till samtliga förlorare i omgången före och erbjuder lediga platser i ”unluckiest loser”-ordning, dvs förlorade du med 1 imp ligger du bra till.

Värt att komma ihåg är att det såvitt vi vet aldrig har förekommit frirond i Svenska Cupens slutspel. Antingen har avhoppandes lags motståndare kunnat ställa upp, eller så har force majeure vid något eller några tillfällen tillämpats så att det avhoppande laget trots allt kunnat spela.

Sidor

Johan Sylvan

Ola, nästa gång du tror att jag gör ett misstag(hände senast 1982 när jag missade ett övertrick i 2Ru) får du gärna höra av dig till mig så ska jag förklara för dig Smile

Mvh Joppe

Sidor

Bertil Persson

Spelar i lag Wahl.Min käre bror gick hastigt bort timman innan avfärd.
Då man inte kan sätta in reserv så sent fanns inget att göra.Bridgen blev inte så viktig för mig då.Ha det gott alla.Bertil Persson

Sidor

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

Arne Karlsson skrev:


Till semifinal:
Team Tomas- Bk Lyx Bunk
Cuebids.com-Lille Skutt
Final:
Team Tomas- Cuebids.com
Segrare Cuebids.com Differens 52 imp

Grattis till Arne som var en av sex som fick 10 poäng.
Med 52 imps differens i utslagsfrågan var det Arne som tog hem presentkortet.
Vi meddelar Bridgeförlaget som ser till att presentkortet levereras.

Sidor

Peter Swensson

Grattis Arne!

Snyggt tippat, svinga lugnt

Sidor

Logga in för att kommentera