Forum » Allmänna diskussioner » Svenska cupen wild card

Svenska cupen wild card

10 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Joakim Möller
Svenska cupen wild card

Jag läser att det endast är 15 lag i årets slutspel av svenska cupen. Är det inte läge att dela ut ett wild card alternativt genomföra en onlinekvalificering för att fylla upp startfältet.

Leif Lundberg

Vi förlorade i omg 6 mot vinnande laget som fått förhinder. Vi hade gärna åkt ned och spelat, vi har ju inte så långt Yes

Carsten Kofoed

Klart bästa lösningen, Leif, ni har ju säkert också nerförsbacke Bigsmile
3:dje bästa lösningen är att ge platsen till bästa förloraren i omg.7.

Dan Bylund

Punkt 4.5 i regelverket för Svenska cupen är glasklar kring vad som gäller i denna situation.

Stefan Andersson

Tycker vi ska få platsen. Vi är ju det roligaste laget Evilgrin

Leif Lundberg

Dan Bylund skrev:

Punkt 4.5 i regelverket för Svenska cupen är glasklar kring vad som gäller i denna situation.

Ja det vet vi, men det är ju inte lika kul. Får inte vi spela trots 85 mils nedförsbacke röstar jag på Stefans lag Bigsmile
Urban Björklund
Bild för Urban Björklund

Dan Bylund skrev:

Tack Dan!
Skitenkelt. En ickefråga…

Ola Brandborn

Det här är paragrafen i fråga (och som sagt, det är en icke-fråga)

4.5 ÅTERBUD TILL SPEL I ROUND OF 16
Om lag som är kvalificerat för spel i Round of 16 lämnar återbud, erbjuds deras motståndare i Round of 32 platsen. Om detta lag tackar nej spelas Round of 16 med färre lag. I lottningshänseende räknas det lag som lämnat återbud, som ett bland de 16, varvid deras motståndare automatiskt är kvalificerade för Kvartsfinalen. Lag som lämnat återbud till spel i Round of 16 kan ej erhålla pris.

Dock så kanske denna paragraf kan skrivas om lite, då den inte tar hänsyn till vad som händer om det är fler än ett lag som lämnat WO (och som då kan bli lottade mot varandra. Tex med tre lag i WO och otur i lottningen så skulle ett lag ha tur att komma rätt in i Semifinalen efter dubbla WO-vinster)

Lars Adie

Jag förmodar att detta skulle göras praktiken. ( lotta ihop blindparen med varandra )

Sättet återbud hanteras har jag inget att anmärka på, hålla på med wildcards eller annat skulle bli jobbigt ur rättvisesynpunkt

Ola Brandborn

Lars Adie skrev:

Jag förmodar att detta skulle göras praktiken. ( lotta ihop blindparen med varandra )

Är det verkligen bättre att ett lag får frirond i kvartsfinalen (i stället för två lag i round-of-16)?

Känns som att det är mest rättvist att alla lag har 2/16 chans att få frirond första omgången

Logga in för att kommentera