Jag läser att det endast är 15 lag i årets slutspel av svenska cupen. Är det inte läge att dela ut ett wild card alternativt genomföra en onlinekvalificering för att fylla upp startfältet.
Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Rekryteringskedjan
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior
Vi förlorade i omg 6 mot vinnande laget som fått förhinder. Vi hade gärna åkt ned och spelat, vi har ju inte så långt
Klart bästa lösningen, Leif, ni har ju säkert också nerförsbacke
3:dje bästa lösningen är att ge platsen till bästa förloraren i omg.7.
Punkt 4.5 i regelverket för Svenska cupen är glasklar kring vad som gäller i denna situation.
Tycker vi ska få platsen. Vi är ju det roligaste laget
Ja det vet vi, men det är ju inte lika kul. Får inte vi spela trots 85 mils nedförsbacke röstar jag på Stefans lag
Tack Dan!
Skitenkelt. En ickefråga…
Det här är paragrafen i fråga (och som sagt, det är en icke-fråga)
Dock så kanske denna paragraf kan skrivas om lite, då den inte tar hänsyn till vad som händer om det är fler än ett lag som lämnat WO (och som då kan bli lottade mot varandra. Tex med tre lag i WO och otur i lottningen så skulle ett lag ha tur att komma rätt in i Semifinalen efter dubbla WO-vinster)
Jag förmodar att detta skulle göras praktiken. ( lotta ihop blindparen med varandra )
Sättet återbud hanteras har jag inget att anmärka på, hålla på med wildcards eller annat skulle bli jobbigt ur rättvisesynpunkt
Är det verkligen bättre att ett lag får frirond i kvartsfinalen (i stället för två lag i round-of-16)?
Känns som att det är mest rättvist att alla lag har 2/16 chans att få frirond första omgången