Forum » Allmänna diskussioner » VuGraph video med Spingold finalen

VuGraph video med Spingold finalen

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Björn Hjalmarsson
VuGraph video med Spingold finalen

Jag har gjort en video som vanligt med Spingold-finalen. Det var speciellt den här gången då det var första gången ett 5/6 svenskt lag spelade i en Spingoldfinal. Senast och enda gången svenskar (Fredin-Lindquist) har spelat i en Spingoldfinal var år 2000 och de förlorade.

Matchen blev spännande och det verkade som att båda lagen kunde vinna, men ”fel” lag vann. Men det är en riktig prestation att nå finalen, att vara nöjd med och stolt över.

Länk till videon.

Jag kommer också att göra videor med båda semifinalerna, som jag kommer att publicera senare idag.

För dem som inte vet, här är länken till R16 och kvartsfinaler på LoveBridge. Den har ett trevligt gränssnitt för visning.

Björn

Björn Hjalmarsson

John Steel har spelat in finalen på BBO och lagrat den på YouTube. Q1 saknas. Här är länkarna: Q2, Q3, Q4

Men det tar tid att titta på alla brickor, cirka 6 timmar!

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

Förutom Fredin-Lindquist i final 2000 spelade Björn Fallenius med i laget som vann 2003 och Peter Bertheau i ett av lagen som spelade final 2013.

Björn Hjalmarsson

Jag missade Peter Bertheau 2013, som spelade i laget som förlorade finalen.

Dock hittar jag inte Björn Fallenius i laget 2000. Övriga i laget var Roy Welland, Brad Moss, Marc Jacobeus, Fred Gitelman.

Däremot i Vanderbilt var Fallenius med i laget som vann 2007 och på andra plats 2006 (Gunnar Hallberg var med i laget som vann).
Dessutom i Reisinger var han med i laget som vann 2001 och på andra plats 2003.

Länkar till videos med finaler:

Spingold

Meltzer vs Welland 2000
Grue vs Bridge24 2013

Vanderbilt

Chang vs Welland 2006
O’Rourke vs Henner-Welland 2007

Björn

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

2003, inte 2000. Se sid 27 i bulletinen från Chicago. Bulletin

Björn Hjalmarsson

Korrekt, läste lite fel där…
Då blir han den ende svensk som vunnit i Spingold

Logga in för att kommentera