Forum » Allmänna diskussioner » Uttagningar på BBO?

Uttagningar på BBO?

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Lars Andersson
Uttagningar på BBO?

Det känns som om vi inte utnyttjar de möjligheter som finns när inte uttagningstävlingar visas på BBO eller Realbridge. Parallellt spelar exempelvis det lilla tyska förbundet och där visas matcherna. Att marknadsföra bridgen kan väl aldrig vara fel?

Syftet med uttagningar är bland annat att få tag i lag som kan prestera internationellt där man alltid kan hamna i raman. Om det inte är en del av uttagningarna missar våra lag en parameter i kvalitet. Generellt gäller att man blir bra på det man tränar på.

Vad behöver man för att sätta upp en rama? 2 operatörer, 2 datorer, 2 kommentatorer, Wifi, och viss säkerhet på plats (samla in mobiler, separata rum). Verkar inte omöjligt ordna det på Sveriges (Världens?) största bridgeklubb i Sveriges största stad.

För övrigt är bricka 31 felscorad i dam/mix/juniortävlingen.

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

Det krävs inte så mycket, men kostar en del och är ändå inte enkelt att hitta några som ställer upp en hel helg.
Förbundet betalar endast för TL. Övrigt måste tas ur startavgiften och vi har valt att inte prioritera den kostnaden.
Om gratis arbetskraft finns för att knappa den avgörande matchen om 96 brickor den 25-26 februari är det ytterst välkommet att anmäla sig till mig på carina@svenskbridge.se

Lars Andersson

Det måste finnas någonting mer att erbjuda än gratisarbete? Kan man sätta upp så medlemmar kan sponsra (utlotteri av landslagsspelare?) plus ett kreativt sätt att förbundet betalar de som jobbar med rama, startbiljetter i Örebro är min första tanke.

Eva Abragi

Man riskerar näst intill liv och hälsa om man ger sig in och skriver här, men det här är en så viktig fråga så jag tar väl risken…

Förbundet har inte direkt ett överflöd av resurser, det vänds och vrids på varenda krona för att försöka få det att gå ihop. Allt arbete som görs av styrelsen är ideellt (gratisarbete), likaså det som görs i kommittéerna. De som jobbar runt landslagen gör det dels ideellt och dels på egen semester när det är dags att resa iväg någonstans.

I de flesta föreningar bygger man på ideella; idrottsrörelsen, scouter, mfl, mfl.

Jag tror tvärt om. Om det är så att vi vill ha mer - så får vi ge mer av egen tid och eget engagemang. Sedan är det ju en annan fråga om vi tycker att det är värt det?

Ola Brandborn

Carina Wademark skrev:


Det krävs inte så mycket, men kostar en del och är ändå inte enkelt att hitta några som ställer upp en hel helg.
Förbundet betalar endast för TL. Övrigt måste tas ur startavgiften och vi har valt att inte prioritera den kostnaden.
Om gratis arbetskraft finns för att knappa den avgörande matchen om 96 brickor den 25-26 februari är det ytterst välkommet att anmäla sig till mig på carina@svenskbridge.se

Just den 25/26 kan jag inte, men idag har jag varit hemma och bara pillat mig i naveln. Jag hade gärna ställt, gratis, upp om jag bara vetat att tjänsten efterfrågas. Om jag hade fått spela en vanlig tävling med någon av ”landslagskandidaterna” som betalning så hade jag till och med kunnat prioritera (förutom som sagt den 25/26).

Och det finns nog många som jag, bara man ställer frågan.

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

Superbra Ola, gissar att det behövs operatörer till utmanartävlingen för Öppna laget 1-2 april.
Kan du då får du gärna erbjuda dina tjänster.

Logga in för att kommentera