Forum » Allmänna diskussioner » Örebro: Spelkuponger? Wi-fi?

Örebro: Spelkuponger? Wi-fi?

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Stefan Zylberstein
Örebro: Spelkuponger? Wi-fi?

Det går att betala kontant, bra! men billigare och smidigare är** spelkuponger**.
Dessa kan tydligen köpas i Info-disken vid entrén.

Finns där en kortläsare? Jag har inte swish och det är otympligt med en massa kontanter.

OM man förköpt på sig för många spelkuponger, kan man få dem återlösta mot slutet av veckan??

JAG har ju åtagit mig att vid behov sponsra junior-partners och ukrainska partners med bordsavgift, så jag lär behöva ett buffertlager…

Finns det WiFi i lokalerna?

Jag vet att man avråder från mobiler å dylikt inne i lokalerna. Men det är praktiskt om man är spelledig men vill ändå vara tillhands; så kan man istället sätta sig någonstans å surfa lite å så, å utnyttja tiden. Spela kanske på BBO istället.

Lennart Ekholm

Svaret på dina frågor(+en hel del annan info) finns på Festivalsidan

Micke Melander

Hej Stefan,
du kommer kunna betala såväl kontant som via kort eller Swish. Inköpta spelkuponger kan antingen återlösas eller sparas för framtiden, kan vara ett knep för att spara några kronor om spelavgiften höjs vilken den inte gjorts på länge, därmed inte sagt att så kommer ske.

Det finns inte Wifi och vi vill inte se telefoner, surfplattor, datorer ”you name it” i lokalen. Men det är heller inte förbud för den som inte spelar. Men någon Wifi finns av förklarliga skäl inte. Vill du ha det, gå 20 meter över gatan, så får du den från Scandic :-).

Stefan Zylberstein

Micke Melander skrev:


Hej Stefan,
du kommer kunna betala såväl kontant som via kort eller Swish. Inköpta spelkuponger kan antingen återlösas eller sparas för framtiden, kan vara ett knep för att spara några kronor om spelavgiften höjs vilken den inte gjorts på länge, därmed inte sagt att så kommer ske.

Det finns inte Wifi och vi vill inte se telefoner, surfplattor, datorer ”you name it” i lokalen. Men det är heller inte förbud för den som inte spelar. Men någon Wifi finns av förklarliga skäl inte. Vill du ha det, gå 20 meter över gatan, så får du den från Scandic :-).

Jättetack Micke för det vänliga och goda svaret.

Så det finns kortläsare vid disken. Har även den TL som går runt å samlar in bordsavgiften, kortläsare med sig? Glömde fråga tidigare.

Så det finns Wi-Fi på Scandic mittemot. Är de okej med att det sitter bridgefolk inne i lobbyn, och surfar?

Får jag sitta i spellokalen vid något ledigt bord, och läsa böcker på PDF på medhavd mini-dator? (kan gott ha wi-fi avstängd).

[ps. Kniper det kan jag nog ta någon fysisk bok med mig, en lättburen pocketbok kanske.]

Jag försöker täcka alla varianter, vare sig jag får spela massor - eller inte… Smile

Ola Brandborn

Får jag sitta i spellokalen vid något ledigt bord, och läsa böcker på PDF på medhavd mini-dator? (kan gott ha wi-fi avstängd).

Nej. Det är mobiltelefonförbud i spellokalen. Men du kan sitta i kaffeterian.

Så det finns kortläsare vid disken. Har även den TL som går runt å samlar in bordsavgiften, kortläsare med sig? Glömde fråga tidigare.

Nej, man betalar med de biljetter man köper i receptionen.

Micke Melander

Det går faktiskt att betala kontant vid bordet också, men det är en hantering vi inte vill se. Därför kostar det då 120:- för en bronstävling att jämföra med 100:- om du förköper din spelbiljett.

I övrigt är det som Ola säger mobilförbud i lokalen, gäller även surfplattor datorer mm. Vad gäller vad som kan och inte kan göras på Scandic måste du fråga dem om.

Logga in för att kommentera