Forum » Allmänna diskussioner » KM regelverk

KM regelverk

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Erik Tornvall
KM regelverk

hej, vilka villkor gäller för KM för bridgeklubbar som tillhör Svenska Bridgeförbundet?

Vi har spelat ett KM över 2 måndagar med Båstad BK och av praktiska skäl kunde man inte ordna så att alla mötte alla.

Istället fick vi möta samma motståndare 2 måndagar i rad. Är det ett KM då ?

Om ett KM spelas över flera dagar så ska väl varje tävlande par ställa upp med samma partner?

Vi har lite problem i Skåne med att tolka regelverket - så ett förtydligande vore på sin plats.

mvh

Agneta Aicardi Holmström MID 50831 (men jag skriver på min partner Eriks ID för jag minns inte mitt eget lösenord Sadsmile

Björn Sörling

Svenska Bridgeförbundet har inget regelverk för klubbars mästerskap utan det är upp till respektive klubb att avgöra hur ett sådan skulle se ut. Således kan regelverk för klubbmästerskap se olika ut i olika klubbar.

Erik Tornvall

tack det var ett tydligt svar men lite oväntat Smile

hälsn

agneta aicardi - skrivet på min bridgepartners inloggningssida

Monica Jonsson
Bild för Monica Jonsson

I Alingsås har vi KM där alla möter alla, Vilka praktiska skäl finns för att inte göra det???
Du får även ett nytt lösen om du mailar bridgeförbundet, och sen kan du byta till eget. Så kanske Erik slipper skäll/beröm för din inlägg Wink
Ha en trevlig helg
Skickat från min iPhone

Björn Sörling

En praktisk anledning kan vara antal deltagande par. En annan är hur KM-tävlingen är upplagd; en vanlig variant är att man räknar samman flera tävlingars resultat för att avgöra en vinnare.

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

Erik Tornvall skrev:

Agneta Aicardi Holmström MID 50831 (men jag skriver på min partner Eriks ID för jag minns inte mitt eget lösenord :(

Jag har mailat dig ett lösenord

Mvh
Carina

Logga in för att kommentera